Hvaslags malle er dette?

Har fått med en del fisk fra et akvarie jeg kjøpte. Hun jeg kjøpte det av husket ikke navnet på denne flotte mallen her. Den har gaske mye slør på finnene sine, synes ikke så godt på bildene.
Noen som vet hvem type det er?
Det er en Ancistrus sp. oppdrettsvariant med slør.
Aha! Tusen takk for svar!
Ancistrus med slør
oooooææææææ for en utrolig vakker ancistrus du har,hvor har du fått tak i den og hva betalte du for den.
må ha bare mååå ha en el flere av den typen
Har ikke sett spørsmålet ditt før nå. Denne fisken fikk jeg med et akvarie som jeg kjøpte av ei jeg kjenner. Hun har kjøpt den på vanlig dyrebutikk, vet ikke hva hun betalte for den.
Noen som vet om dette er en hunn eller en hann? Den er rundt 1-2 år gammel vil jeg tro.
Luna
Noen som vet om dette er en hunn eller en hann? Den er rundt 1-2 år gammel vil jeg tro.

Det er en hunn.

Hannene får skikkelige "hjortegevir" av barter oppå neseryggen. Hunnene får maks noen få "skjeggstubber" langs kjevekanten, men ikke oppå nesen og ikke de svære bustene hannene får.
Det var også det jeg mente, men har i det siste blitt litt mer i tvil.
Inaktiv bruker
mona o
[QUOTE=Luna]Noen som vet om dette er en hunn eller en hann? Den er rundt 1-2 år gammel vil jeg tro.

Det er en hunn.

feil mona det er faktisk en han etter det jeg kan se på det siste bilde.og en ane ting huer av ansistrus har ikke sjegvekster på nesa so den ansistrusen som det er bilde av her =
Bildene er i litt dumme vinkler egentlig, for man ser ikke skjegget oppå snuta godt nok, best på det siste bildet. Kan prøve å få tatt noen bedre bilder.
Det er en han. Skjegget har "delt seg" som man kan se på det siste bildet. Hunner får ikke så store barter. Bare små antydninger.

Bartene hans kommer nok til å vokse mye mer
Luna
Det var også det jeg mente, men har i det siste blitt litt mer i tvil.

Oj, ja, når jeg ser dette nye bildet så var det noe annet!
Jeg så ikke de "grenene" som den hadde oppå neseryggen før nå
En hann, ja.
Jeg så ikke at tråden er flere måneder gammel heller (fra november -08).

Da er det bare å gi han en dame, så blir det snart småttiser En hule også, hvis du ikke har fra før.
Her er et litt bedre bilder av den.

Edit: Så ikke at det var svart mer her *flau*. Får se om jeg kan finne en dame til han da, har også en annen ancistrus sp hann som gjerne vil ha dame (i et annet kar)!
Trenger man å tenke på noe spesielt i forhold til hule siden han har slør?
Inaktiv bruker
Luna
Trenger man å tenke på noe spesielt i forhold til hule siden han har slør?

nei det trenger du ikke å tenke på bare han får seg en damme så blir han nok fornøyd =
Ang hule til de som har slør har jeg hørt at det er en fordel at de har en hule som de kan "henge" i for å få viftet ordentlig. Det vil si en hule som er litt oppe.

Se bildet i denne tråden
Inaktiv bruker
david g
[QUOTE=Luna]Trenger man å tenke på noe spesielt i forhold til hule siden han har slør?

nei det trenger du ikke å tenke på bare han får seg en damme så blir han nok fornøyd =

opsan jeg har vist lest lit for fort ijen =;-D
Tusen takk for svar! Så får jeg se om jeg finner noen passende huler og damer til gutta mine!
Inaktiv bruker
vis du leter lit her så finer du sikert det du trenger.og hulene går det an og lage av noen trerøter som du bare leger sammen i en hau =

Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Dahl Aspevik
Reklame for plussmedlemskap