Er dette corydoras palealatus?

Er dette her Corydoras Palealatus (Flekket pansermalle)?

Kan også være Sjakkbrettpansermalle, men jeg tror heller det er den første. Noen som har noen ide?

[External Image]
[External Image]
holder en knapp på paleatus jeg
Ser ut som c. paleatus, ja.

Sjakkbrettpansermallen har lignende tegninger, men er en langsnutet variant, og mer langstrakt i kroppen. Dine ser ut til å ha butte, søte neser
Disse har også noe blågrønt ved gjellelokkene som jeg så at en av palealatusene hadde på et av bildene. Flotte små cosydoraser det her, de koser seg bra rundt i karet allerede
Takk
må skaffe meg et par til av dem, men det var bare 5 igjen i butikken. Vil jo at de skal ha det bra oppi der
C. paleatus, selv om den er veldig vanlig, er en av mine favoritter. De har så fint mønster (er'n dame, så er det bare slik at enkelte ting handler om "søthets-faktor Hehe).

Må jo legge ved et bilde av den ene 7-uker gamle paleatusyngelen jeg har

[External Image]
Har du skjekket dine imot C114? Tips ifra Birger
Dem er det ikke nei. Men begge to er fisk da, så er jo ikke sååå langt fra

Takk for alle svarene, da vet jeg hva det er ihvertfall
Det er Palealatus så vidt jeg vet, ligna ikke så mye på C114 ihvertfall. Men var jo bare ett bilde på den da, så ikke så mye å sammenligne med. Kan jo hende du har rett og
Tenkte på fisken til Elin... Forskjellen på C paleatus og C114 er ikke noe "vanlige" ser forskjell på, igjen i følge Birger
Den jeg postet bilde av?

Nei, det er yngelen min, og foreldrene er definitivt c. paleatus. Lagt, klekket og fóret opp med kjærlighet (og nyklekket artemia!) i en plastboks

Åh. C114! Trodde vi fortsatt snakket om barbatusen, jeg (begynner å bli trøtt).

Nei altså... jeg kjøpte de som paleatus, men om de kanskje er C114 istedet har jeg ikke tenkt på en gang. Hmmm. Men jeg regner med at de er helt vanlige paleatus

Edit igjen:
ser på C114 på CW, så ligner ikke mine i det hele tatt, men enkelt kan jo ha ganske varierende tegninger, så.. hvem vet :p Fine er de uansett!
Birger tar feil HELE tiden han
Altså, egget ble ikke lagt i en plastboks - jeg måtte flytte det dit Hehe. Det ble lagt i en mosedott :p

Stakkar Birger. Men jeg tviler sterkt på at han tar feil hele tiden
Disse ble kjøpt i vanlig butikk, og dama som solgte dem visste ikke helt hva de het, så er vel sannsynligvis den vanligste varianten da?
Nå var 5 til av disse på plass fra Tittentei Vekka henne visst litt for tidlig, men fiskene er ihvertfall på plass og koser seg
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap