- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Stjernedanio yngel eller uso (uidentifisert svømmende objekt)?!
Stjernedanio yngel eller uso (uidentifisert svømmende objekt)?!
Har satt opp en 125 l på jobben og tok med 3 sjernedanior fra et kar hjemme (som inneholder dvergtannkarpe i tillegg), fikk for et par dager siden se minst 3 yngel i ulik størrelse som svømte rundt der..
Trodde først de hadde blitt med en dott javamose jeg tok med fra karet hjemme og trodde det var dvergtannkarpe yngel, men disse er borimot helt bleike (dvergtannkarpeyngla har jo en svart stripe)..
Er stjernedanio yngla fargeløse når de er litt over 1cm store eller er det mulig at jeg har fått med en killifisk fra en av plantene jeg kjøpte på auksjon i Særp for noen uker siden?
Beklager at jeg ikke har bilde..
Trodde først de hadde blitt med en dott javamose jeg tok med fra karet hjemme og trodde det var dvergtannkarpe yngel, men disse er borimot helt bleike (dvergtannkarpeyngla har jo en svart stripe)..
Er stjernedanio yngla fargeløse når de er litt over 1cm store eller er det mulig at jeg har fått med en killifisk fra en av plantene jeg kjøpte på auksjon i Særp for noen uker siden?
Beklager at jeg ikke har bilde..
Postet 26.11.08 kl 11:38
Postet 26.11.08 kl 16:49
Postet 26.11.08 kl 21:52
Postet 26.11.08 kl 21:54
Postet 26.11.08 kl 22:06
Postet 26.11.08 kl 22:29
Takk for bra svar..
Tror jeg kan luke ut stjernedanio nå utifra bildene..
Disse har ikke kløyva hale, ser mere ut som en guppy rundhale el.
Søren også, kan jo være hva som helst dette her..
Antar det må være en killi, de fleste andre arter hadde vell ikke klart seg som egg et par dager i en pose med planter og ikke noe vann..
Hvor gamle må de ca være før en kan artsbestemme de?
Hvis det ikke bare er hunner da, da er det vell bortimot umulig?
Tror jeg kan luke ut stjernedanio nå utifra bildene..
Disse har ikke kløyva hale, ser mere ut som en guppy rundhale el.
Søren også, kan jo være hva som helst dette her..
Antar det må være en killi, de fleste andre arter hadde vell ikke klart seg som egg et par dager i en pose med planter og ikke noe vann..
Hvor gamle må de ca være før en kan artsbestemme de?
Hvis det ikke bare er hunner da, da er det vell bortimot umulig?
Postet 27.11.08 kl 09:13
Postet 28.11.08 kl 08:08