Kampfisk.prøver igjen.hann eller hunn?

Blei feil på forrige innlegg, så prøver igjen..

Er det nokon som ser om dette er hann eller hunn?
Størrelsemessig så er denne like stor som hanner, men eg synes sjølv den ser ut som en hunn.. Er det nokon som kan sei dette sikkert?
Hei, Jeg kan definitivt ikke svare på det, MEN kanskje du kan gjør som vi gjorde som barn på realfag og hold opp et speil foran den (utenfor karet!) og se om den blir mer aktiv og strutter sitt??

Kanskje det går?
Hender det seg at hun får langsgående striper når hun er stresset/skremt så er det definitivt en hunn. Ligner ihvertfall veldig på min. Har også lest at hunner har en hvit prikk ved gattet, men må innrømme at akkurat det har jeg ikke sett så mye etter.

Dette er bilder av kortfinnede hanner og langt nede på denne siden finner du veiltail (slørfinnede) hunner. Synes bildet ditt ligner mest på en veiltail hunn.

Slenger med et bilde av min egen hunn, som antagelig er veiltail.
Jeg syns også den ser ut som en hunn, men jeg er heller ikke sikker. Eneste som kan si det helt sikkert er vel en kampfisk, og de snakker ikke norsk...
Betta imbelis
'hei
de kampfiskene som oftest er i handelen her i norge er Betta splendens.
Det finnes imidlertid også andre former, blant annet Betta imbelis. Jeg vil tippe at du har en Betta imbelis-hann.
betta imbelis er fredeligere innbyrdes enn splendens.
Jeg hadde for noen år siden 2 imbelishanner i samme akvarie og i tillegg en spendens hann, sammen med en masse hunner av begge arter.
Imbelisen kan bli skikkelig flott når den trives, men får ikke like lange finner som splendens
Svar:
Jeg kan heller ikke si om det er en hann eller hunnkampfisk, ei helller om det er en annen Betta-art, men mine hunner har ALLE runde mager og et hvitt tydelig rør rett bak magekulen. Er fisken "voksen" SKAL man se et rør eller ikke. Finner du ikke dette røret - er det garantert en hann.

Lykke til.
Dette likner en veiltailhunn. Røret under magen som AnneC snakker om kan du se som et lite saltkorn. Det er litt vanskelig å se, så hvis du forer samtidig, sånn at den vender magen mot deg kan du se.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap