- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Kampfisk.prøver igjen.hann eller hunn?
Kampfisk.prøver igjen.hann eller hunn?
Postet 06.12.08 kl 23:22
Postet 07.12.08 kl 11:29
Hender det seg at hun får langsgående striper når hun er stresset/skremt så er det definitivt en hunn. Ligner ihvertfall veldig på min. Har også lest at hunner har en hvit prikk ved gattet, men må innrømme at akkurat det har jeg ikke sett så mye etter.
Dette er bilder av kortfinnede hanner og langt nede på denne siden finner du veiltail (slørfinnede) hunner. Synes bildet ditt ligner mest på en veiltail hunn.
Slenger med et bilde av min egen hunn, som antagelig er veiltail.
Dette er bilder av kortfinnede hanner og langt nede på denne siden finner du veiltail (slørfinnede) hunner. Synes bildet ditt ligner mest på en veiltail hunn.
Slenger med et bilde av min egen hunn, som antagelig er veiltail.
Postet 08.12.08 kl 00:07
Endret: 08.12.08 kl 00:07
Postet 08.12.08 kl 09:59
Betta imbelis
'hei
de kampfiskene som oftest er i handelen her i norge er Betta splendens.
Det finnes imidlertid også andre former, blant annet Betta imbelis. Jeg vil tippe at du har en Betta imbelis-hann.
betta imbelis er fredeligere innbyrdes enn splendens.
Jeg hadde for noen år siden 2 imbelishanner i samme akvarie og i tillegg en spendens hann, sammen med en masse hunner av begge arter.
Imbelisen kan bli skikkelig flott når den trives, men får ikke like lange finner som splendens
de kampfiskene som oftest er i handelen her i norge er Betta splendens.
Det finnes imidlertid også andre former, blant annet Betta imbelis. Jeg vil tippe at du har en Betta imbelis-hann.
betta imbelis er fredeligere innbyrdes enn splendens.
Jeg hadde for noen år siden 2 imbelishanner i samme akvarie og i tillegg en spendens hann, sammen med en masse hunner av begge arter.
Imbelisen kan bli skikkelig flott når den trives, men får ikke like lange finner som splendens
Postet 08.12.08 kl 10:06
Svar:
Jeg kan heller ikke si om det er en hann eller hunnkampfisk, ei helller om det er en annen Betta-art, men mine hunner har ALLE runde mager og et hvitt tydelig rør rett bak magekulen. Er fisken "voksen" SKAL man se et rør eller ikke. Finner du ikke dette røret - er det garantert en hann.
Lykke til.
Lykke til.
Postet 11.12.08 kl 19:29
Postet 11.12.08 kl 21:10