Grenmalle

Har ett lite spørsmål angående denne mallen her.
Noen som vet ossen malle det er?
Har du sjekket bildene som popper opp om du søker på ordet "grenmalle" i fiskebasen her da? Det er en kort liste, så du kan jo ta en kikk.

Kanskje det er denne?
Det er nok ikke en rineloricaria parva, den ligner ikke noe særlig på mine ihvertfall den er altfor mørk, men kanskje det er en rineloricaria parva, er ikke helt sikker ut ifra bildet.
Som du kan se i innlegget til Erlend D Bertelsen her så er det ikke uvanlig at de Rineloricarai parva som selges slettes ikke er denne, men en nær beslektet art. Det er derfor naturlig at de også kan variere litt i utseende. Også andre steder jeg har vært innom på nett så ligger det samme informasjon. Blant annet blir det anbefalt å kjøpe alle de parva-mallene man ønsker å avle på samtidig siden man ellers kan ende opp med forskjellige arter. De fleste R.parva i handelen er forresten viltfangede.

I tillegg så kan disse mallene, slik som mange andre maller, skifte farge etter omgivelsene og humør. Morsomme skapninger. Har to slike selv
=)
Har nå annskaffet meg 5 stk til Og der hvor 1 av dem ligger i en bambus hule med åpning på begge sidene ligger nå på egg så håper dette blir noe av =)
Gratulerer! De er visst ikke så veldig vanskelig å få yngel på, men har lest at det er verre å få fôret de opp. Håper du får det til!

Selv har jeg antagelig to av samme kjønn så du får være snill og dele ut litt bilder av yngel når de vokser seg til. Krysser fingre for deg
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap