- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Uidentifisert cory
Uidentifisert cory
Har en cory som er helt alene i karet stakkar. Den skulle absolutt hatt noen venner.
Men er ikke helt sikker på hvilken type det er. Noen her på forumet nevnte tidligere at det kunne være en Leopardus.
Men jeg synes ikke den ligner så veldig på den. Min har et litt rosaskjær på buken, og er litt grønn ovenpå. Det er utrolig vanskelig å få tatt bilde av den ihverfall Den stikker av når den ser kameraet hehe. Legger ved et bilde jeg fikk tatt av den, og et litt artig et jeg prøvde å ta av Sterbas Coryene der man såvidt ser en Flying Fox suse forbi som de gjør. Den ville sikkert bare ødelegge bildet hehe..
Men er ikke helt sikker på hvilken type det er. Noen her på forumet nevnte tidligere at det kunne være en Leopardus.
Men jeg synes ikke den ligner så veldig på den. Min har et litt rosaskjær på buken, og er litt grønn ovenpå. Det er utrolig vanskelig å få tatt bilde av den ihverfall Den stikker av når den ser kameraet hehe. Legger ved et bilde jeg fikk tatt av den, og et litt artig et jeg prøvde å ta av Sterbas Coryene der man såvidt ser en Flying Fox suse forbi som de gjør. Den ville sikkert bare ødelegge bildet hehe..
Postet 20.12.08 kl 23:02
Inaktiv bruker
der er vel ikke corydoras solidae eler corydoras agasisi ?
Postet 20.12.08 kl 23:27
Postet 20.12.08 kl 23:29
Postet 20.12.08 kl 23:36
Postet 20.12.08 kl 23:47
Endret: 20.12.08 kl 23:48
grusomkisDen til venstre er en Corydoras Sterbai. Det er den til høyre jeg lurer på. Må også si at jeg er meget fornøyd hvor hjelpsomme og kjappe til å svare folk er på dette forumet :-)
Har du et bedre bilde??? Den virker veldig blass i fargen og vanskelig å bestemme, men tror 99% sikkert at dette er ei hue. Hannene er ikke så runde og som regel noe lengre i kroppsformen. Regner med at du har tittet på trilineatus å utelukket den?
Postet 20.12.08 kl 23:58
Postet 21.12.08 kl 00:08
Har et bilde som er en anelse skarpere. Den er blassere enn sterbasene, og mindre. Det kan jo være alder da. Den er mest for seg selv, men er litt sammen sterbsene enkelte ganger. Trilineatus ligner den ikke på.
Den er litt ferskenfarget på buken, har en anelse grønn perlemor på sidene og et blast flekkete mønster på toppen. Den har heler ikke slike knallorange striper på finnene som sterbasene mine har. Den er utrolig livlig enkelte ganger. Plutselig farer den som en kanonkule igjennom akvariet, og noen ganger til vannflaten for så og slå seg til ro. hehe
Den er litt ferskenfarget på buken, har en anelse grønn perlemor på sidene og et blast flekkete mønster på toppen. Den har heler ikke slike knallorange striper på finnene som sterbasene mine har. Den er utrolig livlig enkelte ganger. Plutselig farer den som en kanonkule igjennom akvariet, og noen ganger til vannflaten for så og slå seg til ro. hehe
Postet 21.12.08 kl 01:32
Postet 21.12.08 kl 01:35
Den ene er Corydoras sodalis, og den andre er Corydoras sterbai.
(jeg har begge artene selv, forresten)
C. sodalis:
Og dette er en C. sterbai:
(jeg har begge artene selv, forresten)
C. sodalis:
Og dette er en C. sterbai:
Postet 21.12.08 kl 03:03
Endret: 21.12.08 kl 03:07
Postet 21.12.08 kl 09:54