identifikasjon av ryggsvømmermalle

Hei. Denne har jeg hatt i ca. 1,5 år. Viste ikke at jeg hadde den, før den i det siste har kommet frem når jeg fôrer.

Den støvsuger bakken fullstendig, hiver oppi litt discus fôr og det spiser den opp etter å systematisk svømt noen turer fram og tilbake. Den en hel vill, på å spise mat. Og det er sikkert derfor mine Metallpansermaller har forsvunnet over en lang periode. Denne har vel spist opp alt.

Den må jo være ypperlig for folk som overforer :P

Fiskebasen er ikke helt rik på bilder av denne. Så jeg fikk knippsa noen bilder av den i stad.

Håper noen vet hvilken en jeg har, jeg har aldri sett den svømme på ryggen. Og den er ca. 8- 10 cm.
Plussmedlem
Jeg vil tippe på Synodontis robbianus.
S. robbiana som Planetcatfish kaller den.
Jeg tipper også, som Loomis, på S. robbianus.
Jeg kjøpte et par stykker for et par år siden som ligner svært på dine. De ble solgt som Synodontis sp så derfor blir det litt tipping på korrekt art. I tillegg har vi muligheten for at det er en eller annen oppdrettsvariant/hybrid, som visstnok forekommer.
Av de jeg kjøpte så hoppet den ene og ble tørrfæsk nå i høst, og den gjenværende ble plutselig veldig sky og gjør lite ut av seg der den ligger å titter ut av hula si, mens den venter på at husets herre sørger for selskap av noen artsfrender.

Det er forresten en veldig fin og omgjengelig Synodontis med moderat størrelse.
Takk. Da slår jeg med til ro med det. Hadde egentli håpet den ble litt større.
Hvor stor er din fisk da? Kan den bli større? Den spiser jo som en hest :p
Den blir ifølge planetcatfish ca. 10cm. Antar min er noe i underkant av det.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap