Hvilken type fisk er dette? finner ikke i fiskebasen.. :)

har lett over alt i fiskebasen men fant ikke noe som lignet denne..

er blå med hvite prikker innimellom eller omvendt tror det kommer ann på kjønnet.. har 2 som lyser mest blå mens 1 lyser mest hvitt.

vet ikke om disse bildene er klare nok til å se hvilken type det er..

håper på svar

Mvh Sindre
Det er en Platy. En fargevariant. Se her
Inaktiv bruker
det er helt klart platy =
Fisken Magnus
Det er en Platy. En fargevariant. Se [URLBLOCK1]

takk takk

et til spørsmål :P

dere ser pumpa på bildet??

er det normalt at den skal se slik ut? med blader å slik i den?

skal jeg fjerne dem?

har ikke noe med denne delen av forumet å gjør men.. ja.. spør alikevell xD
Inaktiv bruker
jeg hade bare flyta planten =

ps.jeg ser at planten fremdeleds står i påta et tips er å fjerne pøta og steinula som er runt røtene for det gir bedre vekst =
david g
jeg hade bare flyta planten =:-D ps.jeg ser at planten fremdeleds står i påta et tips er å fjerne pøta og steinula som er runt røtene for det gir bedre vekst =:-D

planten flyter opp hvis jeg gjør det xD hadde et sjikkelig problem med å få festa den så jeg ga opp å bare tog stein oppi slik at den stod der :P
Sindla
et til spørsmål :P dere ser pumpa på bildet?? er det normalt at den skal se slik ut? med blader å slik i den? skal jeg fjerne dem? har ikke noe med denne delen av forumet å gjør men.. ja.. spør alikevell xD

Det gjør ingen ting med de bladene som ligger i pumpa, det kommer bare av at plantene løsner/dør og bladene faller av og pumpa fanger de opp. Det er en av grunnene til at en har pumpe i akvariumet.

Bladene kan fjerne du under rensking. Helst før, slik at de ikke bare ligger i vanne og råttner og vannet blir forurenset.

Men den bladen som forsatt henger på planten, kan bare henge på, eller du kan flytte den/ klippe den av.
Fjerner du potten og ullen rundt røttene på plantene og planter de direkte i grusen så varer de nok mye lenger også.
jeg liker ikke når fisk r gjort om med farger osv, men disse var veldig fine.
Tante Astrid
Fjerner du potten og ullen rundt røttene på plantene og planter de direkte i grusen så varer de nok mye lenger også.

er umulig å få satt den nedi uten den potten :P
flyter rett opp.. er det pga sanden/steinene er for lette?
Kan være at det er litt lite grus rett og slett slik at det blir for grunnt til at planten holdes nede. Du kan bruke en liten stein eller noe og legge over grusen til planten har fått rotet seg skikkelig.
Tante Astrid
Kan være at det er litt lite grus rett og slett slik at det blir for grunnt til at planten holdes nede. Du kan bruke en liten stein eller noe og legge over grusen til planten har fått rotet seg skikkelig.

oki. takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap