Denne ligner da ikke mye på en hestehodebotia?

Kjøpte denne fisken som dette. Etter en tid i et større kar med høyere trivselsfaktor har den utviklet en vakker rødfarve på finnetuppene og ligner ikke så mye på bildene i basen, lurer på om det er en annen art?
Det der er definitivt ikke hestehodebotia. Snuten tilsier at det er en form for syncrossus sp. Det finnes drøssevis av disse så jeg tør ikke gjette på hvilken du har. Ta en titt på fiskebasen til loaches.com. Der er det bilder av de fleste artene.

PS: vær oppmerksom på at syncrossus er blant de aller mest aggresive Botia-artene. De er faktisk de eneste som anbefales sammen med den meget hissige skunkbotiaen. Store blir de også.
Jeg tenkte også umiddelbart på Berdmorei Elin. Men fisken på bildet ligner liksom ikke helt på Berdmorei. Men disse har vært i flere butikker den siste tiden så det er mulig du har rett. At det er syncrossus i en eller annen form er jeg ihvertfall helt sikker på
hmm..... det forklarer en hel del ja, takk for hjelpen. Tenkte jeg skulle gi pakistanbotiaene selskap, ble visst dårlig selskap dette.
Ja, synes kanskje at den jeg linket til virker å ha et "kortere hode"... fisken på darwins bilde virker å ha et enda mer langstrakt hode.

Men jeg er sikker på at du har rett, Tender, det er syncrossus som ligner mest i kroppsform i hvertfall.

Det er jo så mange botia, og mange er jo nesten like også. Skal jammen ha et godt trent øye for å gi sikker ID. Bildene var kanskje litt for mørke til å se detaljer også...
Til mitt fotoforsvar har fisken bare vært hos meg noen dager og svømmer som den er på speed når jeg nærmer meg med mobilen. Uansett blir dette en svær og aggressiv sak som jeg nok må kvitte meg med.
Åh! Det var absolutt ikke ment som kritikk Det er bare det at så mange botia er så like, at for å få sikker ID via foto må det vel nesten holde profesjonell fotograf-kvalitet

Jeg klarer ikke å ta bilde av guppy en gang, de speeder for fort de også
det var jeg som spurte om hjelp, om bildene ikke er gode nok er det en viktig saksopplysning for å få riktig svar, og jeg er ikke hårsår, jeg syntes bare fotoforsvar var et artig ord
Takk for hjelpen Elin
Hehe, ja det var et vittig ord
darwin
Tenkte jeg skulle gi pakistanbotiaene selskap

Hvis du vil gi pakistanerne dine selskap har jeg et godt tips: flere pakistanere!
Botia er voldsomt sosiale og det er markant forskjell på trivsel og oppførsel når de er mange kontra altfor få
Hvis du leste overskriften og starten på tråden forsto du kanskje at det er snakk om en fisk som er ganske annerledes enn den jeg trodde jeg kjøpte?
Er på utkikk etter fler pakistanbotiaer, men de jeg har ser ut til å trives utmerket i et stimulerende miljø (nå med en framtidig mobber).
Jeg leste overskriften
Men en hestehodebotia vil ikke være noensomhelst kompis til Pakistanerne, så det hadde ikke fungert etter hensikten om du så hadde fått rett art
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap