Fiskidentifikasjon

Hei
Kjøpte et lite brukt Juwel 180l for en mnd. tid siden og fekk da noen fisker med. Sist eiger viste ikke navnet på dei. Noen her som kan hjelpe meg?

Første har eg funnet ut må være en gurami, men hvilken?
Andre bilde er av en liten rød sak

Den siste trur eg er en rødhalerasbora, har da et lite spm. Har sett en del bilder av denne fisken og stripen fra hode til halen er sortaktig mens dei som eg har er rødaktige. Fortsatt en rødhalerasbora
Plussmedlem
Gullgurami
Sherrybarbe
Venusfisk/Kardinalfisk

er mine tips
Usikker på hvilken gurami det er jeg også, men du kan jo titte gjennom bildene av de guramiene som finnes i fiskebasen og se om du finner den

Nummer to er en cherrybarbe

Nummer tre er ikke en tetra, men Tanichthys albonubes - venusfisk . Nydelige

EDIT: Loomis var raskere. Jeg vurderte gullgurami også, men syntes det var vanskelig å bedømme fargen, og bel usikker. Men jeg er egentlig helt enig med Loomis
Hei igjen.
Dette var rask og fine svar. Takker så mye, da har eg blitt litt klokere. Trur det er en gullgurami slik som eg kan se det på andre bilder.
Er ny i dette gamet, har hatt en gullfiskebolle men nå et 180l juwel en mnd. tid. Skikkeligt artigt. fruen meiner det blir et større innen et år når hun ser gliset mitt . Skal nok bruke dette forum til mange spm. fram over i tiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap