Hvilken ancistrus er dette da?

Har en liten ancistrus som jeg må selge, fordi jeg skal gå over til fisker som krever veldig hardt vann. Problemet er dog at jeg ikke aner ikke hvilken variant det er, husker hun i butikken sa at denne typen bare blir 4-5 cm lang. Fikk ikke til noe bedre bilde enn dette
Det kan man nok ikke se fra magen på fisken

Du bør evt ta bilde av den ovenfra, så man ser fullt mønster og tegninger.
mona o
Det kan man nok ikke se fra magen på fisken ;) Du bør evt ta bilde av den ovenfra, så man ser fullt mønster og tegninger.

Den var ikke særlig fotogen i dag, skal jeg si deg, but god knows I tried :p
Denne karen er jo helt umuuulig å få et godt bilde av, men fikk til to der man ser han litt bedre..Noen som veit hvilken type det er?

Det er en L-104 Panaqolus maccus (Klovne pleco) Denne trenger røtter til fordøyelsens sin...
Altså ingen Ancistrus.
Flotters! Den skal selges, greit å vite hva det faktisk er Hun i butikken sa det var en type ancistrus, men upålitelige selgere er vel ikke så rent sjelden man møter på..
Hei HB ser du er fra Oslo og du har vel ikke kjøpt denne på TAM-Alna?
For der har dem L-104 clovne pleco til salgs for 129.- og på Furuset Zoo også men der er dem dyrere!!
Nei din ligner på mine L-104 og jeg har ikke mindre en 16 stk.)
Buskiz
Hei HB ser du er fra Oslo og du har vel ikke kjøpt denne på TAM-Alna? For der har dem L-104 clovne pleco til salgs for 129.- og på Furuset Zoo også men der er dem dyrere!! Nei din ligner på mine L-104 og jeg har ikke mindre en 16 stk.;-))

Nope, den ble kjøpt på Dyregod på Oslo City, skal ikke dit mer iallefall!

16 stk? Såpass fan, ja? :p Min må flytte ut, kommer ikke til å trives med de nye vannverdiene mine
Hei. Arten er helt riktig klovne-pleco, eller Panaqolus maccus. Den er VF fra Colombia og kostet 89. Selges som "peckoltia vittata", men malle-venner kjenner den best under de navnene som er nevnt tidligere i tråden.Prislapp med navn og pris står tydelig på forsiden av akvariet. Fisken du nevner er etter min erfaring en både trivelig og lettstelt art, en erfaring som også J. Dignall deler i sin artikkel i practical fishkeeping. Synd å høre at det skal så lite til for å unngå en butikk. Du går glipp av mye flott fisk direkte fra Søramerika til meget greie priser.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap