- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hva er dette?
Hva er dette?
Postet 31.03.09 kl 11:21
Det ser helt klart ut som en Labeo av et eller annet slag. Av labeo-artene er vel ildhale (Epalzeorhynchos bicolor) den mest kjente. Men den har rødoransje hale. Det har jo ikke din.
Men de er helt klart i slekt.
REDIGERT;
Ooops.... jeg tror kanskje jeg fant den! Herregud for et monster den kan bli!
65 - 90 cm!
Se på Black Shark Labeo chrysophekadion!
Men de er helt klart i slekt.
REDIGERT;
Ooops.... jeg tror kanskje jeg fant den! Herregud for et monster den kan bli!
65 - 90 cm!
Se på Black Shark Labeo chrysophekadion!
Postet 31.03.09 kl 11:45
Endret: 31.03.09 kl 11:50
Også er de slemme!
Har du flere av samme art dreper den artsfrendene, og misshandler gjerne annen fisk også når den får lyst. Har hatt den selv. Gav den SkiAkvarium (butikk) hvor den fikk svømme med de store sølvhaiene. Hver gang jeg var på kjøpesenteret hilste jeg på fisken. En dag var den borte. Jeg spurte hvor det var blitt av den svarte fisken, og de sa de hadde kakket den i hodet fordi den tok livet av de andre fiskene...
Må gå i STORE akvarier sammen med annen "slem" fisk om visen skal ende godt.
Har du flere av samme art dreper den artsfrendene, og misshandler gjerne annen fisk også når den får lyst. Har hatt den selv. Gav den SkiAkvarium (butikk) hvor den fikk svømme med de store sølvhaiene. Hver gang jeg var på kjøpesenteret hilste jeg på fisken. En dag var den borte. Jeg spurte hvor det var blitt av den svarte fisken, og de sa de hadde kakket den i hodet fordi den tok livet av de andre fiskene...
Må gå i STORE akvarier sammen med annen "slem" fisk om visen skal ende godt.
Postet 31.03.09 kl 12:12
Inaktiv bruker
O.O
Postet 31.03.09 kl 12:25
WWÆÆÆ.. Er dere sikker på at det er den? Min var veldig sjenert i begynnelsen, men nå svømmer den fritt rundt i akvariet. Den er snill mot alle fiskene mine, og spiser eller dreper ingen av de, og den er jo brun.
Jeg har 65liters akvarie, det er sikket for lite for den? Men det virker som om den trives,pga den ikke er så redd lenger og den har vokst..
Jeg har 65liters akvarie, det er sikket for lite for den? Men det virker som om den trives,pga den ikke er så redd lenger og den har vokst..
Postet 31.03.09 kl 13:08
Postet 31.03.09 kl 13:15
Postet 31.03.09 kl 13:28
Ang. å selge for store fisk
ELLER så skaffer du deg et 4000 l. akvarie (anbefalingen i linken fra Mona O) Ypperlig anledning til å skaffe seg større tank! Hehe, neida... Synes det er utrolig kjipt at det selges slike fisker, jeg. Enkelte fisker burde ikke være i dyrebutikker i det hele tatt (slik som paroonhai f.eks) Håper det blir en forandring på dette snart, men vet ikke om det er noen som jobber med saken? Vet at ansatte på dyrebutikker skal ha en viss kunnskap og kurs om det de selger (fra 1. januar 2010...) men vet ikke om det blir noen forandring på akkurat dette likevel. Er faktisk veldig nysgjerrig på om det er noen som vet dette. Kanskje jeg må lage en egen tråd.
Postet 01.04.09 kl 14:44
He he ja lurer på hvor jeg skulle hatt en 4000liter i 42kvadrat leiligheten min?
Hadde nok blitt litt dårlig plass til resten av dyrene mine. Jeg har egentlig akvariet mitt for pynten og kosens skyld så synes at 65liter er nok akkurat nå. Men om jeg ikke burde gi den tilbake til dyrebutikken, hva burde jeg gjøre med fisken da? Stakkars.
Hadde nok blitt litt dårlig plass til resten av dyrene mine. Jeg har egentlig akvariet mitt for pynten og kosens skyld så synes at 65liter er nok akkurat nå. Men om jeg ikke burde gi den tilbake til dyrebutikken, hva burde jeg gjøre med fisken da? Stakkars.
Postet 01.04.09 kl 22:37
Nei det beste er nok å levere den inn igjen til butikken. Hvis flere hadde returnert fisk og sagt fra at "denne blir jo for stor til å holdes i et normalt akvarie" og i tillegg andre sluttet å kjøpe fisker som blir for store, så kanskje markedet for slike hadde sunket og kanskje det hadde blitt innført færre slike fisker? Er veldig kjipt å ende opp med en fisk som blir et stort monster som bare lager problemer i akvariet.
Postet 01.04.09 kl 22:46