- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Raring. (Schistura Balteata)
Raring. (Schistura Balteata)
Postet 07.04.09 kl 16:18
Endret: 07.04.09 kl 18:17
ser ut som en smerling. Sjekk på loaches.com.
Etter endret: Hvor stor er den?
Endret enda mer: De har et identifiseringsverktøy med bilder.
Endret enda en gang: Den var jo utrolig fin! Hvor fant du den?
Etter endret: Hvor stor er den?
Endret enda mer: De har et identifiseringsverktøy med bilder.
Endret enda en gang: Den var jo utrolig fin! Hvor fant du den?
Postet 07.04.09 kl 16:24
Endret: 07.04.09 kl 16:29
Postet 07.04.09 kl 16:29
Postet 07.04.09 kl 16:32
Postet 07.04.09 kl 16:33
Postet 07.04.09 kl 16:36
Postet 07.04.09 kl 17:19
Vel, Tender. Jeg har da funnet både Guppy, Scalarer og mye annet på gulvet uten at disse regnes som hoppefisk. Svært mange fisk har en tendens til å være lettskremt spes. de første dagene på nytt sted.
Men det er selvfølgelig bedre å være forsiktig å tette enn å miste dem.
Jeg har 7-8 balteata alene i et artskar. Karet har dekkglass, men har store åpninger i hjørnene og kun noen mm fra vannflata til kanten. De har bodd i dette karet ca 6-7 mnd. nå.
Alle Schisturaarter holder seg for det meste langs bunnen og i hjemmesteder.
Veldig trivelig under rette forhold. Men i lange perioder ikke synlige på dagtid. Men med godt levende- eller frostfór er de ikke vanskelige å få fram.
Men det er selvfølgelig bedre å være forsiktig å tette enn å miste dem.
Jeg har 7-8 balteata alene i et artskar. Karet har dekkglass, men har store åpninger i hjørnene og kun noen mm fra vannflata til kanten. De har bodd i dette karet ca 6-7 mnd. nå.
Alle Schisturaarter holder seg for det meste langs bunnen og i hjemmesteder.
Veldig trivelig under rette forhold. Men i lange perioder ikke synlige på dagtid. Men med godt levende- eller frostfór er de ikke vanskelige å få fram.
Postet 07.04.09 kl 18:48
Selvfølgelig kan alle fisk hoppe Josti. Og noen mer enn andre. Jeg gidder ikke krangle om dette. Ja, Schistura holder seg selvsagt som alle andre smerlinger mest ved bunnen. Men dette er en art som er noe mere glad i å "rømme" en mange andre, og da syns jeg det er fornuftig å gjøre oppmerksom på det.
Postet 07.04.09 kl 19:04
HumunukuapuaaSer ut som den trenger masse oksygen, sirkulasjon og gjemmesteder for å trives. Så om du ikke har god "lufting" i karet ditt bør du guffe opp dette med en gang.
Jeg har ganske bra med luft og sirkulasjon. Det er en innebygget filter med sirkulasjon og en innvendig fluval 2+ og en liten sirkulasjonspumpe i bunn, og en eheim luft pumpe.
Postet 07.04.09 kl 21:16
Postet 07.04.09 kl 21:40
Dahls Dyrerike i Moss selger disse for kr 59,- i følge den siste fiskelisten for uke 13.
Postet 08.04.09 kl 08:48