Hvilken malle er dette

Hei er det noen som kan si meg hvilke malle dette er, og eventuelt hvordan kjønns bestemme disse mallen

Mvh
Geir
Det er en Leporacanthicus art. Enten Leporacanthicus galaxias L007 eller Leporacanthicus cf. galaxias L240/L241.

Fisken din er for liten til å kjønnsbestemme. De mest åpenbare kjønnsforskjellene er at hannene får bredere og lengre hode, samt pigger på snutepartiet.

Leporacanthicus artene vokser kjemperaskt, så du vil nok kunne kjønnsbestemme dem allerede om et år.
Takk skaldu ha. Jeg trodde den var stor, ca 8-9 cm.
Jegfår vente ogse om den vokser. har den nå i et malawikar, har du noen tips om hva som kan gå sammen med den.
Mvh
Geir
så vitt jeg har forstått er dette en søramrikaner og ikke en afrikaner som du kansje trodde dette er, denne mallen skal vel ha mykt vann og i det akvariet den går i nå er det vel alt for hardt vann for den, dette har jeg ikke undersøkt, men har altid gått ut i fra at L mallene er søramrikanere.
Geir G
Takk skaldu ha. Jeg trodde den var stor, ca 8-9 cm. Jegfår vente ogse om den vokser. har den nå i et malawikar, har du noen tips om hva som kan gå sammen med den. Mvh Geir

Tja... Du kan vel ha den sammen med hvilke fisker som helst. Selv ville jeg ikke holdt en leporacanthicus i et malawikar, men hver sin smak. Hardt og litt alkalisk vann vil ikke skade fisken. Vær obs på at den trenger mye mat, og har lett for å forspise seg med dødelig utfall. Den rører ikke alger.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap