Har jeg kjøpt siamesisk algeeter eller hva er dette for noe

Jeg kjøpte 3 små og 2 "store" Siamesisk algeetere i dag, men er litt usikker på om de store virkelig er Siamesisk algeetere da de ikke ligner helt på de jeg har fra før.
De 2 "store" nye har svart strek igjennom hele halen som jo er et kjennetegn, men finnene er helt anderledes med svarte markeringer, noe de andre som jeg vet 100% sikkert er Siamesisk algeetere ikke har.
Håper dere klarer å se litt av det jeg mener fra de vedlagte bildene.

Bilde1: Dette er 100% sikkert Siamesisk algeetere

Bilde2 og 3: er fisken jeg kjøpte i dag, bla farger på finner er veldig forskjellig synes jeg.
De to siste bildene er FF, altså Flying Fox. Ikke den "ekte varen", SAE.
Det ses lett på de hvite kantene den har på bukfinne-paret f.eks.
Se bilde av Flying Fox her i basen.
Jeg synes også at FF har en mye tydeligere lysere stripe over det sorte, langsgående båndet som går langsmed kroppssidene.
Fargen i finnene er imidlertid det letteste kjennetegnet.
Takk for svar, ja det var det jeg var redd for. Hvordan går FF sammen med annen fisk, er den f.eks veldig aggresiv.
Flying Fox har vel rykte på seg for at de kan være agressiv, men vi har en voksen som fulgte med 400l når vi kjøpte det, og den har vært bare snill siden den kom til oss for snart et år siden. Så tror nok det kan være induviduelt fra fisk til fisk. =)
Og personlig synes jeg den er finere enn SAE pga den gyldne stripa den har på kroppen.
Karaba
Takk for svar, ja det var det jeg var redd for. Hvordan går FF sammen med annen fisk, er den f.eks veldig aggresiv.

Det er mange som rapporterer at de kan bli aggressive med alderen. De er dessuten ikke spesielt gode algespisere, og det er vel kanskje det du egentlig var ute etter siden du ville kjøpe SAE ?
Hei,

Jeg har 4 FF sammen med guppyer.

Har hatt disse i ca. 1 måned.

Foreløpig er de ikke aggressive, men mer sjenerte og raske fisker.

Spennende å se på utviklingen.

De spiser alger ja, men er vel ikke effektive, men foreløpig snille fisker.

Har FF sammen med 8 guppyer i en 125 liter.

Butikken sa oppfører seg som SAE, men det er FF.

Så langt er FF en fin fisk.

vannmannen
Hei, Jeg har 4 FF sammen med guppyer. Har hatt disse i ca. 1 måned. Foreløpig er de ikke aggressive, men mer sjenerte og raske fisker. Spennende å se på utviklingen. De spiser alger ja, men er vel ikke effektive, men foreløpig snille fisker. Har FF sammen med 8 guppyer i en 125 liter. Butikken sa oppfører seg som SAE, men det er FF. Så langt er FF en fin fisk.

Da prøver jeg å beholde FF'ene var nesten på vei til å levere de tilbake, men jeg likte de godt da de er pene å se på.
Tilfeldig bekjentskap
© Sonja Cygnel
Reklame for plussmedlemskap