Hva heter denne malawien?

Kjøpte to malawi i zoo foretningen for en stund tilbake, men har ikke funnet ut hva de heter... fint hvis noen kan hjelpe... De i zoo foretningen sa dette var en hunn og en hann... den blå/gule han og den brun/gule hue... Er dette riktig? Legger med noen bilder...
(en hongi og en golden har sneket seg med på bildet, så se bort ifra de)
Inaktiv bruker
det er vel ikke dene

Vil ikke tro at det er en hann og en hunn av samme type....
Ville trodd en pseudotrofeus på den brune og en Acei på den blå?
Mariflyfly.... Jeg fant desverre ikke den fisken du nevnte først, og tviler litt på at det andre er en acei... Men, men jeg er langt fra sikker....
Flere forslag ønskes!
På det tredje bildet er det bilde av en det som mariflyfly tror er en pseudotropheus sp. Acei "Marygold".

Jeg tror også at dette er en Acei. Acei profilen i fiskebasen har kun bilder av Acei "Ngara" varianten. "Marygold" har en blå kropp, gule finner. Brystfinnene har hver sin svart og hvit stripe som regel...

På bilde nr. 2. kan det være en Lab. Hongi hunn. Men det er jeg langt fra sikker på... (bla deg frem til bilde av hunnen)

Hongi har jeg fra før, både hanner og hunner.. så det er jeg nok så sikker på at det ikke er, den har i allefall ikke de stripene på hode som hongien har...
Acei er jeg som sakt ikke sikker på, men de bildene jeg har sett av den typen med blå kropp og gule finner, har ikke den svarte og glinsende prikken dere kan se bak øyet på fiskene mine...
(vansklig å se på den brune men den har slik prikk denne også)
Mine Acei "MG" har disse prikkene. Det har forsovet mine hongi, socolofi, rød zebra og zebra Slim...

Tror dette er ett slags hørsel/balanse organ. men jeg skal ikke si det for sikkert, jeg er ikke helt inne på anatomien enda
Det viste jeg ikke, lærte jeg noe nytt i dag også....
Da får jeg kansje roe meg med at det er en acei og en hongi jeg har da!?!
Takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© ThorG
Reklame for plussmedlemskap