- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hva heter denne malawien?
Hva heter denne malawien?
Kjøpte to malawi i zoo foretningen for en stund tilbake, men har ikke funnet ut hva de heter... fint hvis noen kan hjelpe... De i zoo foretningen sa dette var en hunn og en hann... den blå/gule han og den brun/gule hue... Er dette riktig? Legger med noen bilder...
(en hongi og en golden har sneket seg med på bildet, så se bort ifra de)
(en hongi og en golden har sneket seg med på bildet, så se bort ifra de)
Postet 23.04.09 kl 13:05
Postet 23.04.09 kl 13:11
Postet 23.04.09 kl 13:22
Postet 23.04.09 kl 14:22
På det tredje bildet er det bilde av en det som mariflyfly tror er en pseudotropheus sp. Acei "Marygold".
Jeg tror også at dette er en Acei. Acei profilen i fiskebasen har kun bilder av Acei "Ngara" varianten. "Marygold" har en blå kropp, gule finner. Brystfinnene har hver sin svart og hvit stripe som regel...
På bilde nr. 2. kan det være en Lab. Hongi hunn. Men det er jeg langt fra sikker på... (bla deg frem til bilde av hunnen)
Jeg tror også at dette er en Acei. Acei profilen i fiskebasen har kun bilder av Acei "Ngara" varianten. "Marygold" har en blå kropp, gule finner. Brystfinnene har hver sin svart og hvit stripe som regel...
På bilde nr. 2. kan det være en Lab. Hongi hunn. Men det er jeg langt fra sikker på... (bla deg frem til bilde av hunnen)
Postet 23.04.09 kl 14:41
Endret: 23.04.09 kl 14:43
Hongi har jeg fra før, både hanner og hunner.. så det er jeg nok så sikker på at det ikke er, den har i allefall ikke de stripene på hode som hongien har...
Acei er jeg som sakt ikke sikker på, men de bildene jeg har sett av den typen med blå kropp og gule finner, har ikke den svarte og glinsende prikken dere kan se bak øyet på fiskene mine...
(vansklig å se på den brune men den har slik prikk denne også)
Acei er jeg som sakt ikke sikker på, men de bildene jeg har sett av den typen med blå kropp og gule finner, har ikke den svarte og glinsende prikken dere kan se bak øyet på fiskene mine...
(vansklig å se på den brune men den har slik prikk denne også)
Postet 23.04.09 kl 15:02
Postet 23.04.09 kl 15:09
Postet 23.04.09 kl 17:47