Hva slags fisk er dette?

Inaktiv bruker
Jeg overtok et akvarium og alle fiskene, og lurer på hvilken fisk dette er? De forrige eierne visste det heller ikke. Han/hun er 8-9cm lang, og som det kommer frem av bildene, har den et oransje skjær ytterst på finnene. Den virker litt aggressiv, spesielt praktbotiaen min får gjennomgå. Den andre fisken som er oppi der er rovfisk, og får gå i fred.
Det er en Malawi-ciklide, det ser jeg med en gang, en ganske vanlig art. Men navnet husker jeg ikke. Det jeg imidlertid vet, er at dette er en fisketype som ikke hører hjemme i et vanlig selskapsakvarium. Du burde selge den til noen som driver med Malawi-ciklider, ettersom disse skal ha helt andre vannverdier enn vanlige selskapskar med bl.a. botia....

Malawi skal ha høy ph og høy gh.
Inaktiv bruker
Så da er det i allefall ikke en sebraciklide? Det var det jeg trodde først, men etter å ha sett litt mer nøye på bilder fant jeg ut at det ikke kunne stemme.

Har planer om å ha ciklider i 720 literen, kunne den gått sammen med dem? Har ikke bestemt meg for noen enda, men vurderer boliviansk sommerfugl.. Har forresten ikke helt skjønt forskjellen på malawi-ciklide og ciklide?

mona o
Det er en Malawi-ciklide, det ser jeg med en gang, en ganske vanlig art. Men navnet husker jeg ikke. Det jeg imidlertid vet, er at dette er en fisketype som ikke hører hjemme i et vanlig selskapsakvarium. Du burde selge den til noen som driver med Malawi-ciklider, ettersom disse skal ha helt andre vannverdier enn vanlige selskapskar med bl.a. botia.... Malawi skal ha høy ph og høy gh.
Malawier
trenger myyyyye høyere ph en det sør amrikanske ciklider vil ha
Inaktiv bruker
sebraciklide
trenger myyyyye høyere ph en det sør amrikanske ciklider vil ha

jeg er like klok.. hehe
Inaktiv bruker
mona o
Det er en Malawi-ciklide, det ser jeg med en gang, en ganske vanlig art. Men navnet husker jeg ikke.

er det en Labidochromis sp Perlmutt??? det står om den at den er rolig og fredelig... ingen god beskrivelse på min ihvertfall!
Enkelt og greit
ciklider fra sør amerika og ciklider fra malawi bør ikke holdes i samme kar
Hei.
Kan se at det ikke en Labidochromis sp Perlmutt for den har jeg
Vil tro dette er en Cynotilapia Afra. Usikker på lokasjon, mulig Mphanga eller Mbamba. Er fersk på Malawi så de erfarne må rette meg.
Dette kan gjerne være en krysning. Kanskje noe med Hongi da disse gjerne krysser med andre Malawiciklider. Den kan likeså gjerne være en Cyn. Afra Cobue.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap