Hvordan malawi er dette? for det er malawi ikke sant?

Jeg har mottatt et 214L idag som det kom med en haug av fisk i.. De aller fleste er kjent igjen, men ikke disse to..

Dette er nok en Malawi eller 2 av noe slag for jeg synes å kjenne de igjen fra bilder jeg har sett før.

Noen som har bedre peil enn meg?
Hei.

Nå er jeg ikke noen Malawi eller Tanganyika ekspert, men ut i fra det jeg vet så er fisken på bilde 1 og 3 en fisk fra Tanganyikasjøen, næmere bestemt en Julidochromis transcriptus.

Ang. bilde 2 så er jeg ikke sikker, det nærmeste jeg kommer er en Nimbochromis fuscotaeniatus men mest sansynlig er ikke den arten, men det kunne sett ut som en Nimbochromis fuscotaeniatus som har vokst opp i et for lite akvarium, så her trenger vi hjelp av noen som har bedre greie på dette en det jeg har
Fisken Magnus
Hei. Nå er jeg ikke noen Malawi eller Tanganyika ekspert, men ut i fra det jeg vet så er fisken på bilde 1 og 3 en fisk fra Tanganyikasjøen, næmere bestemt en Julidochromis transcriptus. Ang. bilde 2 så er jeg ikke sikker, det nærmeste jeg kommer er en Nimbochromis fuscotaeniatus men mest sansynlig er ikke den arten, men det kunne sett ut som en Nimbochromis fuscotaeniatus som har vokst opp i et for lite akvarium, så her trenger vi hjelp av noen som har bedre greie på dette en det jeg har ;-)

Halla, tusen takk Du har så godt som bombesikkert identifisert bildenr 1/3 Julidochromis transcriptus.

ang bilde 2 har du nok feil, det bildet i basen er ikke lik.
Jeg legger ved et bilde til som jeg fikk tatt før "lights out" idag. Se på gattfinnen.. min har gule prikker på den. Har også en anelse blått i seg til tider.
Bildet 2 ligner en Aulonocara OB
B. Amundsen
Bildet 2 ligner en Aulonocara OB

Jeg finner en del Aulonocara (ikke OB da) i basen men fisken min er ikke fullt så blå som disse.. Prøvde et Google søk men 0 hell. Ihvertfall ikke noen som er helt lik.
Er det noe spessielt jeg bør prøve og ta bilde av for og få en sikkert ident?
Jeg også synes det ligner, men det finnes jo flere arter som er OB (orange med flekker).
Her har du en side om Aulonocara "orange blotch".
Etter å ha sett på den siden du gav meg nå Shiramor, tror jeg dere har helt rett.

Jeg kan ikke noe som helst om Malawi men finner de veldig interresange.. Synd jeg ikke har mulighet/råd til å sette opp et skikkelig biotopkarr for de..

Men da takker jeg alle her for hjelpen å sier meg fornøyd med identifiseringene. Disse 2 fiskene skal legges ut for salg pga de går i helt feil vannverdi.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap