Sugemalle :)

Jeg kjøpte to ancistrus i dyrebutikken, men det var alt jeg fikk vite. Da jeg skulle legge den opp i akvarielisten min her så jeg hvor SYKT mange forskjellige typer det var, og jeg var ikke sikker på noen av de.. Nå lurer jeg eventuelt på om det kan være en ancistrus temminckii (etter enda et Google-søk for å se om jeg fant den). De to siste bildene ligner ihvertfall på min:

Ellers er det en annen side der jeg fant denne:
Den er ikke helt lik, da mine ikke har det hvite på ryggfinnen. Jeg prøvde å ta bilde av de, men de er så sky, og kameraet har et irriterende rødt lys når det fokuserer slik at fiskene svømmer sin vei :S
Jeg fikk ett fra magen xD

Takker for eventuelle svar, jeg vet at jeg sikkert gjør en lett sak vanskelig :p
Den er ikke mørk brun/svart, den er litt "mudderbrun" på en måte o.o
Mine virker lysere enn disse, men har samme greien med mindre tettere prikker fremme, som blir større og færre etterhvert
Det ser ut som en "vanlig" Ancistrus SP, Oppdrettsvariant. Disse kalles som oftest bare Ancistrus. På de andre sier man som regel ekstranavnet.

-Tim
Ja, regnet med at de var sp, men var mange motstridende ting også :p
Ancistruser kan ha ulike fargenyanser. Fra meget mørke til ganske lyse. De kan tilpasse seg miljøet de lever i. Lys bunn kan gi lys fisk.

-Tim
Jeg tenkte mer på de hvite kantene på halefinnen, men du har nok rett, regnet fra begynnelsen med at det sikkert var oppdrettsvariant.. :p
Mine, som er oppdreddsvariant, har hvite flekker på yttesrt på halefinnen. En oppe og en nede.

-Tim
Ancistrus sp. oppdrettsvariant har en hvit kant ytters på halefinnen som ung. Etter hvert som den nærmer seg voksen alder, blir den svarte stripa mindre og mindre.

så har du kjøpt dine i dyrebutikk, og de har en svart kant ytterst på halefinnen, er det nok oppdrettsvarianten, ja
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap