Hvordan fisk er dette?

Trenger hjelp til å finne denne fisken...
Hadde vært kjekt å funnet krav og hvor den er fra her i verden

Takker på forhånd
dette er en type botia tror jeg, men litt vanskli å se hvilken ut ifra dette bildet.
Botiane er også en stor gruppe, og langt ifra alle ligger her i fiskebasen. Kan hende noen andre her på forumet kan hjelpe deg mer
Definitivt en botia, som øyaværingen sa.
Kanskje syncrossus helodes?, om det ikke er denne kan du godt legge ut fler bilder.
Mønsteret fisken har på kroppen syns ikke særlig godt på det bildet, og uten det er det naturligvis vanskelig å gi deg noen sikker id. Men at det er en botia, det er 100% sikkert. Botiaer er fra Asia.

Men jeg synes den på bildet ditt ser ut som den har svake skygger av det samme mønsteret som sebrabotia (Botia striata) har. Unntatt den sorte flekken din har i ryggfinnen... det var litt forvirrende. Hm......

Lete etter botia-arter gjøres enklest hos den beste botia-nettsiden: Loaches.com.
Se f.eks. på sebrabotia her.

Hvorfor er fisken så blek og grå på bildet? Har du nettopp kjøpt den eller hadde det skjedd noe rett før bildet ble tatt?
Det er fult mulig.. Nå fikk jeg fisken i dag... Av en som ikke viste hvordan art det er.. Mulig den er litt bleik nå p.g.a frakt og nytt hjem.. Får håpe den kommer seg litt om det er en sebrabotia

Har fått god mat og stell i dag så

Takk får gode svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap