- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Data alderen er her
Data alderen er her
Postet 07.07.09 kl 23:48
Postet 08.07.09 kl 02:25
Ja, enig at det er lurt å gjøre dem som jobber i dyrebutikker oppmerksom på Akvaforums baser på fisk, planter mm. Ikke alle vet om dette, og bruker gjerne gamle bøker som info. Jeg har nevnt AF flere ganger når ansatte sier de ikke har kunnskap nok, og flere vet ikke om denne nettsiden.
Her om dagen var jeg innom en butikk som jeg ofte besøker. Innehaver kom stolt og viste meg en perm med utskrift fra Akvaforums fiskebase. Han hadde lett frem info om de fiskene som var i butikken og de ansatte brukte permen for å få mer kunnskap, og for å veilede kundene til bedre fiskehold.
I tillegg har de nå en bærbar PC hvor de sitter og leser på AF sine sider.
Det synes jeg var kjempebra tiltak, og bra reklame for Akvaforum også, skulle jeg tro
Her om dagen var jeg innom en butikk som jeg ofte besøker. Innehaver kom stolt og viste meg en perm med utskrift fra Akvaforums fiskebase. Han hadde lett frem info om de fiskene som var i butikken og de ansatte brukte permen for å få mer kunnskap, og for å veilede kundene til bedre fiskehold.
I tillegg har de nå en bærbar PC hvor de sitter og leser på AF sine sider.
Det synes jeg var kjempebra tiltak, og bra reklame for Akvaforum også, skulle jeg tro
Postet 08.07.09 kl 11:09
Endret: 08.07.09 kl 11:12
Postet 20.07.09 kl 22:42
Postet 21.09.09 kl 19:31
Postet 21.09.09 kl 23:26
Det er den rette ånden. Alle butikker bør benytte all den informasjon de kan komme over for å yte best mulig service til sin kunder. Det er ikke gitt for alle dyrebutikker å klare og ha kompetanse på plass i butikken til enhver tid. Spesielt vanskelig blir det når flere og flere butikker ligger i kjøpesenter med ufattelig lang åpningstid.
Alle tips til butikkene om kilder til informasjon gagner kundene og til slutt butikken selv. Økt interesse på grunn av kunnskap betyr mere fornøyde kunder og til slutt økt omsettning.
Husk at kunnskapsbasene her på AF kan pleies og vedlikeholdes av alle medlemmene.
Postet 21.09.09 kl 23:38
Postet 22.09.09 kl 00:03
Det som er poenget er at dere selv kan gå inn på profilene og legge inn endringer. Hvis fisken ikke eksisterer samler dere inn så mye informasjon som mulig og sender en forespørsel til moderator@akvaforum.no og ber om ny profil åpnet. Når dette er gjort kan man gå inn i profilene og endre det som mangler.
Alle slike endringer vil bli gjennomgått på bakrommet for å bli kvalitetssikkret så langt som det er mulig.
Postet 22.09.09 kl 00:22
Postet 22.09.09 kl 00:33