Hvilke 2 fisker er dette?

Heisann.
Kjøpte meg 2 nye fisker i går. Men glemte selvsagt å notere ned hvilke fisker det var. Se bildene
Hei
Bilde 1 er en skalare og bilde 2 er en platy.
Robert
Bilde 1 er en skalare og bilde 2 er en platy.:)

Takk for svar

Altumscalare eller bare scalare ?

Altumscalare:

Scalare:

Søket på platy ga meg et treffresultat på 134 stykk :p Får se om jeg finner den. (tror det er denne: "
Inaktiv bruker
Vet hva det er
Har en sånn rød selv. Det er en korallplaty og den andre er scalare. Hvis du skal finn ut ting om korallplatyen i fiskebasen må du slå opp på bare "Platy" fordi korallplaty er omtrent det samme bare liten rund og rød.
Hallvard Fisken
Har en sånn rød selv. Det er en korallplaty og den andre er scalare. Hvis du skal finn ut ting om korallplatyen i fiskebasen må du slå opp på bare "Platy" fordi korallplaty er omtrent det samme bare liten rund og rød.

Takk for svar.
Hva er egentlig forskjellen på scalare og altumscalare ?
Ja er en skalare å en platy

men jeg bare lurer på noe ang den skalaren, går den i din 54 liter?
Vil bare si at denne blir ganske stor etterhvert å krever min 250liter å boltre seg på.

selvom den ikke er så stor ennå, hehe
Det er en Pterophyllum scalare du har. Vanlig oppdretts-scalare med andre ord.
Pterophyllum altum er en annen art, og de er aldri i den fargen du viser bilde av fordi de ikke oppdrettes kommersielt. De koster skjorta å kjøpe.

Du burde levere tilbake scalaren til butikken. Det er rett og slett dyreplageri å ha scalarer i akvarier mindre enn 200-250 liter. De vokser, og de vokser fort. Scalarer som bor for trangt, får forkrøplet vekst og blir ødelagte i finnene av det.

Den røde fisken er en vanlig platy. De føder levende unger (legger altså ikke egg som de fleste andre fisk gjør).
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap