Halespisingsproblem

Inaktiv bruker
Over halvparten av fiskene mine er døde. De døde av at halen ble helt oppspist og de kunne ikke svømme fra "Morder fiskene" mine. Jeg hadde rundt tjuefem nå har jeg 11. De som døde var 1 hunguppy, 1 hanguppy, 2 gurami , 1 platy, 4 sebraciklider, 1 sebrafisk og 1 kinesisk algespiser. De hovedmistenkte er kobbertetra og de største sebraciklidene mine (Ble født i vinter. Så de er ikke så store, men aggresive) Begge disse jager fisker. Nå har jeg nettopp kvittet meg med kobbertetraene og vil se hvordan det går. Det kan jo også være noe med at jeg gir de for lite mat eller at de har få hjemmesteder. Jeg er desperat. HJELP MEG!
Inaktiv bruker
Hallvard Fisken
Over halvparten av fiskene mine er døde. De døde av at halen ble helt oppspist og de kunne ikke svømme fra "Morder fiskene" mine.

Går/gikk alle fiskene sammen i 21 liter som du har oppgitt på profilen din? I såfall er det jo altfor liten plass og ingen steder å stikke seg bort fra 6 stk hissige sebraciklider.
Enkelte fisker/arter går dårlig sammen. Om du har et veldig lite akvarium i tillegg så sier det seg selv at det fort kan gå galt. Oppdager man at fisker blir nappet på og plaget så bør man omplassere den ene. Les om fiskene før du kjøper de så er det lettere å gi de gode boforhold og riktige samboere.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap