- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hva er dette ekkle dyret?
Hva er dette ekkle dyret?
Postet 11.07.09 kl 23:27
Postet 11.07.09 kl 23:37
Postet 11.07.09 kl 23:40
Postet 11.07.09 kl 23:48
En babyreke tror jeg ikke det er.
Kanskje denne tråden kan hjelpe?
Vanskelig å se av bildene om det er den samme, men det likner
Kanskje denne tråden kan hjelpe?
Vanskelig å se av bildene om det er den samme, men det likner
Postet 11.07.09 kl 23:54
Postet 12.07.09 kl 00:29
Postet 12.07.09 kl 00:36
Hvordan bli kvitt alle på engang?
Og eggene om det er egg der?
Kan dette være gjemt i planter at de må kastes nå for å bli kvitt dette for godt?
Er disse farlige for det som lever i akvarium, oss mennesker og hund?
Jeg er så skeptisk/ redd slike kryp, får gåsehud å skjelvinger av slikt ekkelt, klør over hele meg. Å må bli kvitt dette fort.
Hjelp !!!!
Og eggene om det er egg der?
Kan dette være gjemt i planter at de må kastes nå for å bli kvitt dette for godt?
Er disse farlige for det som lever i akvarium, oss mennesker og hund?
Jeg er så skeptisk/ redd slike kryp, får gåsehud å skjelvinger av slikt ekkelt, klør over hele meg. Å må bli kvitt dette fort.
Hjelp !!!!
Postet 12.07.09 kl 00:41
Å blir jeg ikke kvitt alle disse fort for godt, så mister jeg nok intr for akvairum snart.
Jeg får så kløe over hele meg av dette. Ja jeg er ei pyse når det gjelder slike dyr som dette og inkl de reke krypene.
Håper noen har svar på alt over, så jeg blir kvitt dette fort for godt. Håper ikke noen har fløyet ut å er i rommet mit nå gjemt bak pynt og blomster osv.
hehe tenk om den har lagt egg i hode/ håret mitt. Ja jeg får mange rare tanker av slikt ekkelt.
Jeg får så kløe over hele meg av dette. Ja jeg er ei pyse når det gjelder slike dyr som dette og inkl de reke krypene.
Håper noen har svar på alt over, så jeg blir kvitt dette fort for godt. Håper ikke noen har fløyet ut å er i rommet mit nå gjemt bak pynt og blomster osv.
hehe tenk om den har lagt egg i hode/ håret mitt. Ja jeg får mange rare tanker av slikt ekkelt.
Postet 12.07.09 kl 01:04
Postet 12.07.09 kl 03:17
Postet 12.07.09 kl 03:21
Postet 12.07.09 kl 08:37
Postet 12.07.09 kl 12:25
Nei jeg takkler ikke å fange slike insekter ute. Jeg er så redd slikt. Men jeg har frøsne mygglarver som jeg har kjøpt på dyrebutikken om det kan være årsaken?
For å være 100% sikkert at alle er borte for godt, må jeg da kaste alle planter i akvariet, skylle og koke grusen? Kan det ligge egg i akvariet som klekker etter hvert, selv om grusen blir kokt. Hvordan rengjøre akvariet for å bli fort kvitt alle? Dette er nr 2 på ca 7 dager jeg nå finner.
For å være 100% sikkert at alle er borte for godt, må jeg da kaste alle planter i akvariet, skylle og koke grusen? Kan det ligge egg i akvariet som klekker etter hvert, selv om grusen blir kokt. Hvordan rengjøre akvariet for å bli fort kvitt alle? Dette er nr 2 på ca 7 dager jeg nå finner.
Postet 12.07.09 kl 14:43
De kan komme inn med plantene, men frossentfor kommer den ikke inn med.
De legger ikke egg før de er fullvoksne å har blitt øyenstikkere, så egg er det nok ikke i akvariet ditt.
Er ikke noe farlig, å ikke farlige for fisk før de blir ganske så store, så hvis du har noen flere, blir de nok spist opp av fiskene dine.
litt dumt at du er så ømfintlig for småkryp, og samtidig har du akvarium... Da hadde du nok ikke likt å se akvarievann i et mikroskop. Masse Ekle dyr der:P
De legger ikke egg før de er fullvoksne å har blitt øyenstikkere, så egg er det nok ikke i akvariet ditt.
Er ikke noe farlig, å ikke farlige for fisk før de blir ganske så store, så hvis du har noen flere, blir de nok spist opp av fiskene dine.
litt dumt at du er så ømfintlig for småkryp, og samtidig har du akvarium... Da hadde du nok ikke likt å se akvarievann i et mikroskop. Masse Ekle dyr der:P
Postet 12.07.09 kl 15:07
Da må de ha kommet med de siste planter jeg kjøpte på dyrebutikken.
Det er ikke så mye fisk i dette akvairum, men er noen små guppy yngel og eplesnegler, sandsnegler er det i dette. kanskje 1-3 voksne guppy som gjenner seg under planter.
Jeg får helt frysninger av små kryp. Det får jeg av snegler også. Egentlig disse åler dere anbefaler meg også. hehe jeg er redd ål å redd de biter og gjør meg noe. Vet ikke hvorfor men er bare redd slikt. Men går bra med de fisk jeg har nå.
Det er ikke så mye fisk i dette akvairum, men er noen små guppy yngel og eplesnegler, sandsnegler er det i dette. kanskje 1-3 voksne guppy som gjenner seg under planter.
Jeg får helt frysninger av små kryp. Det får jeg av snegler også. Egentlig disse åler dere anbefaler meg også. hehe jeg er redd ål å redd de biter og gjør meg noe. Vet ikke hvorfor men er bare redd slikt. Men går bra med de fisk jeg har nå.
Postet 12.07.09 kl 15:21
Jeg har nå funnet 3 tilsammen fra i går til i dag. Er dere 100% sikker at disse ikke kan flyge å plutselig fer rundt her i huset mitt? Noen skulle vært her nord å hjulpet meg å gjøre reint dette akvariet, jeg er nå så redd å begynne å gjøre reint dette, i fall jeg finner enda flere. De 2 største sloss om å ta den minste av disse jeg fant nå.
Postet 12.07.09 kl 17:32
Postet 12.07.09 kl 17:35
Postet 12.07.09 kl 18:10