Hva heter disse?

Hei

Har nå lett og lett i fiskebasen. Men finner ikke igjen 3 fisker jeg har i karet mitt. Har hatt de i 3-4 år, og husker ikke hva det er, men vil tro de alle er maller av ymse slag.

Noen som har forslag til hva jeg kan søke etter i fiskebasen?
Bilde 1 er Siamesisk algespiser.

Bilde 3 kan se ut som en praktbotia. Alternativt en Corydoras dersom den er liten.

-Tim
Tim
Bilde 1 er Siamesisk algespiser. Bilde 3 kan se ut som en praktbotia. Alternativt en Corydoras dersom den er liten. -Tim

Hei Tim.

Tusen takk for svar. Du har helt rett, det er nok siamesisk algespiser på nr 1 og praktbotia på nr 3 .

Var innom fiskebasen og tittet på praktbotia. Alt stemmer, bortsett fra informasjonen om at dette er en stimfisk. Jeg har 4 stk, og alle holder til i forskjellige deler av karet for seg selv. Kanskje jeg har fått tak i noen asosiale individer?
Tror de stimer når de er små. Praktbotia blir jo stoooor med tiden.

-Tim
den i midten er en eller annen synodontis...
Tim
Tror de stimer når de er små. Praktbotia blir jo stoooor med tiden. -Tim

De jeg har er ca 15-20cm. Og de er utrolig brutale. Tar kål på alt med skall...
De er jo sneglespisere

Har du sneglefarm du forer fra?

-Tim
Tim
De er jo sneglespisere :) Har du sneglefarm du forer fra? -Tim

Nei, jeg er ikke spesielt tilhenger av å gi levende mat. Jeg gir de noe som heter Tetrawafer mix. Bilde av pleco, praktbotia, reker og kreps på utsiden av burken.

Eivind
Pål Laumann

Takk Pål, for godt innspill. Fikk mange treff på dette, uten å finne rett. Skal prøve å ta noen bedre bilder.
Pål Laumann

Her er noen fler bilder. Noen som har noe mer info om denne?
Nr 3 er definitivt Praktbotia, ja Eksemplaret på bildet ser ut som et skikkelig fint eksemplar. God og rund! At de er stimfisk betyr ikke nødvendigvis at de stimer sammen hele tiden. Gruppefisk hadde nok vært et bedre navn. De er helt avhengig av artsfeller for å føle seg trygge. Her er en artikkel som du kanskje kan være interessert i.
tender
Nr 3 er definitivt Praktbotia, ja :) Eksemplaret på bildet ser ut som et skikkelig fint eksemplar. God og rund! At de er stimfisk betyr ikke nødvendigvis at de stimer sammen hele tiden. Gruppefisk hadde nok vært et bedre navn. De er helt avhengig av artsfeller for å føle seg trygge. [URLBLOCK1]er en artikkel som du kanskje kan være interessert i.

Hei Tender .

Svært god informasjon på linken du sendte. Har hatt disse i 4-5 år, og de er gode og runde . Heldigvis ikke hatt noen døde enda.

Men plager meg litt at de er så brutale. Slapp opp i 20 neon tetra som fort ble borte. Men vet ikke helt hvem jeg skal skylde på. Har sølvhai på 25 cm i samme kar.
Sikker på at det er en synodontis? Har søk litt rundt nå, og merker meg at aller jeg har funnet har V-hale i større eller mindre grad.

Eivinds fisk har ikke dette.

-Tim
Normalt er ikke PB spesiellt agressiv. Tvert imot. Men som all annen fisk, så finnes det selvsagt unntak. Hvis Botiaene var vesentlig større enn tetraene da det skjedde, så kan man ikke utelukke at de var synderne. Men sølvhaien høres også ut som en god kandidat. Vanskelig å si
Tim
Sikker på at det er en synodontis? Har søk litt rundt nå, og merker meg at aller jeg har funnet har V-hale i større eller mindre grad. Eivinds fisk har ikke dette. -Tim

Jeg vet ikke, derfor jeg søker hjelp . De er veldig fredelig, og går med ujevne mellomrom opp til overflaten for å snappe luft, på samme måte som en pansermalle. De går også ofte til overflaten når jeg slipper oppi noen flak. Og litt av en linselus da den kom bort til meg da jeg skulle ta bilde av den.

Mao: Har fått tillatelse av modellen
beklager feilen. den nr.2 er en kjempepansermalle.

denne
Snakker vi om en slags Corydoras Gargantuan?

Synes den så kul ut.

-Tim
Pål Laumann
beklager feilen. den nr.2 er en kjempepansermalle. [URLBLOCK1]

Tusen takk .

Ser at det mangler en del bilder på denne, og kan jo bruke mine. Hvordan laste de opp?
Oppe til høyre er det en knapp det står "endre info" på.
Der kan en gå inn med bilder og info, så er det opp til moderatorene å bedømme om bildene vil bli brukt.
Tim
Snakker vi om en slags Corydoras Gargantuan? Synes den så kul ut. -Tim

Den er kul . Anbefales da den er nyttig og koselig.
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap