Noen som vet??

er det noen som vet hvilke fisk dette er?
har vel forsåvidt funnet ut at den ene er en oscar, men er usikker på den andre.
Den ene er en Oscar, og den andre er en Heros. Vanskelig å se akkurat hvilken type, siden denne er så blek. Men antakelig Heros Rotkeil.
Helt nystartet kar? Vannet så grått ut...
ok. takk.
ja, startet det opp her om dagen, så helte jeg over noe grus som gjorde karet grått. men det er bra igjen nå. helte også over masse vann fra et annet kar jeg har hatt i drift lenge, så bakteriefloraen burde ikke være noe problem.
nå har jeg hatt fiskene i 5 dager, vannet har blitt klart og fiskene har farget skikkelig ut. pluss at når jeg titta oppi der idag har herosene lagt egg oppå ei kokosnøtt. syns dette var veldig stas selvfølgelig. er det veldig vanskelig å få ungene til å vokse opp eller greier de dette helt fint selv?
jeg har hørt at navnet på den der er madagaskar cikelide.. men kan hende jeg har hørt feil og har 1 selv
Bessie
helte også over masse vann fra et annet kar jeg har hatt i drift lenge, så bakteriefloraen burde ikke være noe problem.

Dessverre er det feil. Det er ikke i vannet bakteriefloraen sitter. De viktige bakteriene som omdanner ammoniakk og nitritt sitter i filtermaterialet.
Har du satt opp karet med bare splitter nytt filtermateriale, vil du slite ganske raskt. Spesielt med to så store fisk (de griser mer jo større de er).

Har du sjekket vannverdiene på ammoniakk og nitritt?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap