- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Liten søt fisk
Liten søt fisk
De er 8 stk og svømmer sammen hele tiden. Det er også en kampfisk hunn i akvariet. I det andre akvariet er den 2 sånne små og en kampfisk hann.
*De er ganske små, men var ikke voksne.
*De er sånn lys grå/grønn aktige.
*Litt røde på halen, men gjennomsiktig ytterst på halen.
*De har også en svart prikk på halen alle sammen.
*Og en lys, tynn stripe over hele kroppen. På enden av alle finnene er de litt grønne.
Det var ganske vanskelig å ta bilde av de fordi de spretter rundt hele tiden og står ikke så mye stille :p
*De er ganske små, men var ikke voksne.
*De er sånn lys grå/grønn aktige.
*Litt røde på halen, men gjennomsiktig ytterst på halen.
*De har også en svart prikk på halen alle sammen.
*Og en lys, tynn stripe over hele kroppen. På enden av alle finnene er de litt grønne.
Det var ganske vanskelig å ta bilde av de fordi de spretter rundt hele tiden og står ikke så mye stille :p
Postet 13.11.09 kl 19:39
Endret: 13.11.09 kl 19:41
Postet 13.11.09 kl 19:58
Postet 13.11.09 kl 20:23
Postet 13.11.09 kl 20:26
de må nok vokse litt. hannene har større finner, spesielt de på buken. og har farge mer over hele seg om du skjønner. huene er litt rundere og er hvite i buken.
de er forøvrig meget lette å yngle på om du har nok flyteplanter. men med kampfisk i nærheten så er det liten sjangs at de lever lenge... (yngelen altså)
de er forøvrig meget lette å yngle på om du har nok flyteplanter. men med kampfisk i nærheten så er det liten sjangs at de lever lenge... (yngelen altså)
Postet 13.11.09 kl 20:32
Takk for svar Har to spørsmål til:
1.Jeg mater kampfiskene mine med TetraMin, sånne flak. Siden de nye fiskene er så små, skal jeg dele opp de flaka litt da, eller greier de å fikse sånn selv?
2. Hvor lang tid tar det før de blir født til de er vokse, eller sånn full størrelse? eller vokser de hele livet?
1.Jeg mater kampfiskene mine med TetraMin, sånne flak. Siden de nye fiskene er så små, skal jeg dele opp de flaka litt da, eller greier de å fikse sånn selv?
2. Hvor lang tid tar det før de blir født til de er vokse, eller sånn full størrelse? eller vokser de hele livet?
Postet 13.11.09 kl 20:41
Postet 13.11.09 kl 20:47
Postet 17.11.09 kl 21:55
Postet 17.11.09 kl 22:04
Postet 18.11.09 kl 21:08