Liten søt fisk

De er 8 stk og svømmer sammen hele tiden. Det er også en kampfisk hunn i akvariet. I det andre akvariet er den 2 sånne små og en kampfisk hann.
*De er ganske små, men var ikke voksne.
*De er sånn lys grå/grønn aktige.
*Litt røde på halen, men gjennomsiktig ytterst på halen.
*De har også en svart prikk på halen alle sammen.
*Og en lys, tynn stripe over hele kroppen. På enden av alle finnene er de litt grønne.

Det var ganske vanskelig å ta bilde av de fordi de spretter rundt hele tiden og står ikke så mye stille :p
Men går det ann å se om hva som er jente og gutt når de er så små eller må man vente til de blir store?:P
de må nok vokse litt. hannene har større finner, spesielt de på buken. og har farge mer over hele seg om du skjønner. huene er litt rundere og er hvite i buken.

de er forøvrig meget lette å yngle på om du har nok flyteplanter. men med kampfisk i nærheten så er det liten sjangs at de lever lenge... (yngelen altså)
Takk for svar Har to spørsmål til:
1.Jeg mater kampfiskene mine med TetraMin, sånne flak. Siden de nye fiskene er så små, skal jeg dele opp de flaka litt da, eller greier de å fikse sånn selv?
2. Hvor lang tid tar det før de blir født til de er vokse, eller sånn full størrelse? eller vokser de hele livet?
kan gjerne gnikke flakene mellon fingertuppene litt, blir litt lettere for dem da. hvor fort de vokser avhenger jo av mattilførsel og vannkvalitet. når de blir voksne vet jeg jo ikke da jeg ikke vet hvor store de er nå. men de blir sånn ca 3-4 cm store
der fant jeg kviteringa, det står kardinal fisk, de kosta 14kr stk. Men kan dette stemme da? De ligner jo ikke akuratt på den, men på den venusfisken dere nevnte. Jaja
Plussmedlem
Du tenker på kardinaltetra.
Venusfisk kalles også kardinalfisk.
oja, takk
lært noe nytt idag å
Tilfeldig bekjentskap
© R.O.Læhren Jakobsen
Reklame for plussmedlemskap