Har jeg fått rett navn på fisken?

Kjøpte to slike på lørdag.. Lurer på om jeg fikk rett navn på dem da.
Fikk oppgitt denne, men er det den?
Legger ved ett bilde av den største...
Har du flere/bedre bilder?

Litt usikker på om dette er en G.Tapajos.
Hvor kjøpte du de?
kjøpte dem på dyrebutikken.. Han sa at han hadde fått dem inn av en privatperson, som igjen visst nok hadde kjøpt dem i sverige.
Har noen bilder til, men er ikke så bra. Men kan legge de ut for det
Vanskelig å se.kanskje de ikke har farga ut ennå?Har du vært på nybutikken?
Veldig mørke bilder. Skal som sagt ikke påstå noe, men det finnes mange varianter av dette Geophagus komplekset.
Skal se om jeg får fikset noen som er lysere.. camera gikk tom for strøm, så ble litt hastebilder..

Kjøpt på nybutikken ja
Da fant jeg ut hvilken fisk jeg har her.. Tror jeg ihvetfall
Satt å kikket gjennom bilder i galleriet, og fant noen som minnet veldig om mine to..
Geophagus brachybranchus, denne var veldig lik..
Kan det stemme med de dårlige bildene mine?
Det vil jeg vel nesten påstå veldig sikkert at det IKKE er. Det er en såpass skjelden art i handelen, og prisen er deretter.
Tviler veeeldig sterkt på det.

Prøv med noen nye bilder da?

den er opprinnelig kjøpt i sverige, og ble levert inn hos ene butikken her i byen. surt at han som gav dem fra seg ikke hadde navnet rett.

Da skal jeg se om jeg får til noen bedre bilder av fisken..
ble ikke så bra bilder, men bedre enn sist håper jeg
brasiliens kanskje? ikke no dilldall på finnene og nogenlunde lik i formen? og i tilegg en av de mer vanlige utgavene i handel...? mener den jeg hadde en gang lignet veldig men er lenge siden det nå..
det er mer striper istede for prikker på finnene.. lik kroppsform, men forskjell på tegningene..
joa men jeg har 7 blå acara i karet mitt og ingen av dem ligner på bildene i basen i farge/tegninger bortsett fra prikken heller.. det gjør ikke ikke herosene mine heller..spørs litt på alder osv vettu.... har noen selv som jeg har gitt opp å finne ut av det.... er bare enig med datteren min på 2år -"en fisk!"
larsh
joa men jeg har 7 blå acara i karet mitt og ingen av dem ligner på bildene i basen i farge/tegninger bortsett fra prikken heller.. det gjør ikke ikke herosene mine heller..spørs litt på alder osv vettu.... har noen selv som jeg har gitt opp å finne ut av det.... er bare enig med datteren min på 2år -"en fisk!"

hehe, en fisk ja.. hatt noen sånne jeg også

har sammenlignet bilder jeg har tatt selv, med bilder jeg har funnet på nettet av brasiliansk jordspiser og den andre jeg fant i bildegalleriet.
Ettersom jeg kan se, så er fiskene mine mest lik den i galleriet, men mangler det sorte feltet under haken. så er rimelig usikker på hva den egentlig er..
Garantert ingen G.Brasiliensis, som forøvrig ikke er en ekte Geophagus.

Kan det være en G.dicrozoster ?

Hvertfall sikkert at dette en en art fra "altifrons komplekset".

Vidar-Alexander
Garantert ingen G.Brasiliensis, som forøvrig ikke er en ekte Geophagus. Kan det være en G.dicrozoster ? Hvertfall sikkert at dette en en art fra "altifrons komplekset".

er 99% sikker på at du har rett der vidar
Den var ufattelig lik mine, så må jo nesten være den.
Da var den letingen endelig over.. Takker for all hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap