Hvilken corydoras er det jeg har?

Juli? Sterbai? Trillianus? Eller en annen kanskje?
en stakkars trilineatus uten barter....
Takk.
Tror nok at bunnlaget ikke er helt i hans smak.
Er det veldig farlig at den ikke har barten lengre?
Stakkars liten

Corydoras er helt avhengige av bartene sine, på samme måte som hunder og katter er avhengige av værhårene sine. De bruker dem til å finne mat.

Skal du ha corydoras, synes jeg faktisk det er påkrevet å ha sand som bunnlag og ikke diger grus. En ting er at sand ikke skader bartene deres, en annen ting er at sand lar dem få utøve naturlig adferd, nemlig å rote rundt i sanda på jakt etter mat.

Å bytte bunnlag er ikke så mye jobb som det høres ut som, og fiskene får det mye bedre.
Vokser bartene tilbake hvis de overføres til fin sand?
Ja, de vil vokse ut igjen. Det kan ta litt tid, men de vil bli lange og flotte som de skal være når de bare får et egnet underlag å leve på
Det er en Corydoras trilineatus som de andre svarer her.
Og som Elin må jeg be deg pent om å være så snill og bytte bunnlag, eller droppe og holde Corydoras. Den så rett og slett ulykkelig ut, der den sitter uten barter Bruk sand! Biltema blåsesand er perfekt for Corydoras, evt Rådasand i korn str. 0,4 - 0,8 mm.

Å ikke ha barter for en Corydoras er som å ikke ha tunge for oss
Smaksløker og mye av luktesansen deres sitter i bartene. Hos oss sitter smakssansen på tunga, og uten den smaker ikke mat noenting. Papp.
Den coryen der så stusselig ut...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap