Hvilken malle har jeg skaffet meg?

Jeg var nettopp i dyrebutikken og sa jeg trengte ett par algespisere til min 110l, damen sa hun hadde akkurat d jeg trengte og fanget opp to av disse til meg...

hun visste derimot ikke hvilken art d var, eller hvor store de kunne bli (egentlig virka d som hu bare visste at de spiste iallefall algene).

så da lurer jeg på om noen i dette langstrakte land kan hjelpe meg å spesifisere hvilken art d er, og om d er ett par potensielle kjemper, hvor lenge kan jeg ha dem (ca) i mitt 110l før d er for lite for dem?

Nå er dem ca 5-6cm lange
for meg så ser dette ut som en gibbiceps
Ja, det ser ut som du har fått deg ei malle som blir en skikkelig rugg.
For meg så ser det ut som den ligner mest på denne:
Det står i profilen at den vokser raskt, men er en god algespiser.
jo, d var den der jeg syntes d lignet mest på og..... sigh...

ved hvilken lengde bør den i ett større akvarium ?

Jeg telte forresten ca 12-13 finnestråler? (om jeg har forstått konseptet riktig :P )
Nei nei nei
nixxon
Ja, det ser ut som du har fått deg ei malle som blir en skikkelig rugg. For meg så ser det ut som den ligner mest på denne: [URLBLOCK1] Det står i profilen at den vokser raskt, men er en god algespiser.

det er det aldelis ikke det er en gibis
gibbis ja., jo, kan være riktig.... likevel.... potensiell 50cm lang??

hvordan kan noen selge meg TO sånne til 110l?

noen som vet ved hvilken lengde karet er for lite? har ikke helt mulighet til å kjøpe 500-1000liter med d første :P
Jeg synes det ligner på en ung leopardmalle jeg da, men uansett hvilken av de foreslåtte artene det er vil disse bli for store til tanken din. Jeg ville fisket de opp igjen, og returnert dem til butikken. Snakk høyt og kall det for svindel, så vil du sikkert få byttet dem i noe annet. Gå for vanlig ancistrus du Ellers så er snegler ypperlige til formålet med å bli kvitt alger da
Plussmedlem
En ung gibbiceps.

Leopardmalle? På norsk så er leopardmalle noe helt annet
jeg og trur jeg vil kalle d en ung gibbiceps... er iallefall den som ligner mest...
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Johansen
Reklame for plussmedlemskap