- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Corydoras og tetra
Corydoras og tetra
Hentet hjem et akvarie i går og fulgte med noen fisk... disse er jeg litt usikkre på hva heter, kansje dere kan hjelpe meg. Kan ta bedre bilder om det trengs. Ble kansje litt mørke på tetra bildene..
Bilde 1: 2 små Corydoras... (som jeg syntes ser litt stusselig ut)
Bilde 2: liten stim av disse ( rosentetra?)
Bilde 3 : disse flotte sitronfarget... (kittytetra?)
Bilde 1: 2 små Corydoras... (som jeg syntes ser litt stusselig ut)
Bilde 2: liten stim av disse ( rosentetra?)
Bilde 3 : disse flotte sitronfarget... (kittytetra?)
Postet 08.01.10 kl 00:23
Den øverste er Corydoras paleatus.
Deretter er de to neste tetraer i Hyphessobrycon-slekten. Søk på det, og se gjennom de som kommer opp på en liste da. Jeg tror den ene er rosentetra, og den neste er muligens denne. Bildet du har er litt mørkt og fisken virker litt blek, men om den har de røde finnene så er det nok den eller den du nevner.
Deretter er de to neste tetraer i Hyphessobrycon-slekten. Søk på det, og se gjennom de som kommer opp på en liste da. Jeg tror den ene er rosentetra, og den neste er muligens denne. Bildet du har er litt mørkt og fisken virker litt blek, men om den har de røde finnene så er det nok den eller den du nevner.
Postet 08.01.10 kl 14:33
Endret: 08.01.10 kl 14:36
Den i midten vil jeg tro er en blødende hjerte tetra.
Postet 08.01.10 kl 14:40
Postet 08.01.10 kl 16:13
veldig mørkt bilde det nederste, men er det mulig at det kan være en Hemigrammus ocellifer (Lyktetetra)?
Postet 08.01.10 kl 16:29
Men Tetrabilde nr 3 er så mye mer gul enn Norsk Flaggtetra, alle 5 her skinner i sitrongult. Guttungen på 4 har allerde plukket dem ut som sine pga gulfargen ( favoritt fargen sin)
Kan det være pga stress at fargene faktisk ikke kommer riktig frem. De har jo bare vært her en 3 dager... dem fulgte jo med akvaiet jeg kjøpte. Så prøver og finne ut mest om hver art, så jeg vet mer om hvem jeg vil beholde eller selge/bytte/gi bort.
edit: tror det må være kittytetra ( har sittet og googlet og er det nærmeste jeg kommer som ligner iallefall... samme farge og samme "tegninger" på halen.
Kan det være pga stress at fargene faktisk ikke kommer riktig frem. De har jo bare vært her en 3 dager... dem fulgte jo med akvaiet jeg kjøpte. Så prøver og finne ut mest om hver art, så jeg vet mer om hvem jeg vil beholde eller selge/bytte/gi bort.
edit: tror det må være kittytetra ( har sittet og googlet og er det nærmeste jeg kommer som ligner iallefall... samme farge og samme "tegninger" på halen.
Postet 09.01.10 kl 13:57
Endret: 09.01.10 kl 14:15