Sommerfuglfisk med guppy?

Kjøpte 2 slike og de i butikken sa disse gikk helt fint sammen med guppy, nå er guppy ungene mine haleløse.. hadde 8 stk som var blitt godt store.. nå er det 5 stk igjen og 4 av de 5 er hale løse..
jeg mener de kalles sommerfuglfisk, men jeg vet ikke noe mer om dem enn det...
tobias o
jeg mener de kalles sommerfuglfisk, men jeg vet ikke noe mer om dem enn det... :)

http://akvaforum.no/text.cfm?id=1750

fiskene bør ikke være for små da de betrakter som mat står det. jeg er oppgitt over hvor dumme folkene i dyrebutikkene er.. jeg føler de ALTID sier feil.
Dette er en afrikansk sommerfuglfisk http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9806

Jeg synes også at du som fiskeholder, selv har et ansvar å sjekke ut arter før du kjøper dem innfører dem i akvariet ditt.
Man burde sjekke om arten man vil ha, går overens med arter man allerede har. Om man har rett pH, GH og temperatur i karret, eller om arten krever helt andre vannverdier enn man kan/vil tilby.

Les litt om fisken i fiskebasen (den jeg linker til), så lærer du litt mer om den.
Den krever levendefór (ihht databasen), men kan være greit å stille spm om akkurat det forholdet her inne, og få svar fra andre som holder denne arten.

Lykke til iallefall

PS: ikke for å virke vanskelig, men en litt bedre overskrift på trådene hadde gjort seg
Plussmedlem
Silentwater
Kjøpte 2 slike og de i butikken sa disse gikk helt fint sammen med guppy,

Ja, sommerfuglfisk går fint sammen med guppy. Guppy blir jo mat for afrikanerne. Det er jo fint for sommerfuglene.

Men guppy går ikke fint sammen med sommerfuglfisk.
Jeg spurte om de forkskjellige tingene med verdier og jeg vet at den krever larver og slikt..

Loomis
[QUOTE=Silentwater]Kjøpte 2 slike og de i butikken sa disse gikk helt fint sammen med guppy,

Ja, sommerfuglfisk går fint sammen med guppy. Guppy blir jo mat for afrikanerne. Det er jo fint for sommerfuglene.

Men guppy går ikke fint sammen med sommerfuglfisk.

tror de fleste forstod hva jeg mente..
Plussmedlem
Foreslår at du krever erstatning av dyrebutikken.
Guppy koster ikke all verden, men dårlige råd bør det klages på.
Loomis
Foreslår at du krever erstatning av dyrebutikken. Guppy koster ikke all verden, men dårlige råd bør det klages på.

Joda er forsåvidt enig.. ikke det at jeg bryr meg så veldig mye. men dette var fiktisk veldig fine guppy "barn" de var ca 2,5mnd gammel, og det var det første kullet jeg fikk og syntes det var litt spennende, jeg har et annet kar med oscars i synd at jeg ikke kan hive de oppi der ..
også er det litt irriterenes at de gir slik feilinformasjon, jeg har lest MANGE feil som dyrebutikk ansatte har sagt..

Vil halene vokse ut igjen? den ene mangle MYE av halene de 2 andre mangler liten bit ..
Vil nok vokse ut, men du må separere disse artene straks.

Enten må du levere tilbake de af.sommerfuglene, eller så må du kjøpe deg enda et kar som du har en av artene oppi
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap