Er dette en sae?

jeg kjøpte noe jeg trudde var 5 SAE... når jeg kommer hjem ser jeg at 1 av disse småtassene ikke er lik de andre.

den har 2 sett barter og lys stripe over den svarte, noe som skal tilsi at dette er en Flying Fox... MEN den har også gjennomsiktige finner, og den svarte stripen stopper før den kommer til halefinnen, noe som tilsier at det er en Crossocheilus oblongus....

skal prøve å få tatt bilde av den, men vanskelig å få den til å stå stille og ikke blande seg med de andre :P

noen som vet en annen art som kanskje ligner på en blanding av disse to?
edit: litt sent på kvelden og leste ikke innlegget ditt godt nok... ser jo du nevner flying fox selv...
jo, jeg ville selv sagt d var en Flying Fox, helt til jeg ser halefinnen, og den har ingen svart stripe :P den er like gjennomsiktig som resten av finnene
Her er bildene av fisken iallefall. Dette er den eneste av de 5 som IKKE har svart stripe på halefinnen. (alle bildene er av samme fisk, men la ut forskjellige vinkler da bildene ble veldig utydelige)
Utifra bildene vil jeg definitivt si Siamesisk FF. Men jeg er ingen ekspert på området. Jeg vil dog definitivt si at det ikke er SAE (men jeg kaaaaaaan ta feil...he-he)
Bildene er litt for dårlige til å si sikkert hvilken fisk det er. På små fisker kan det være veldig vanskelig å se forskjell på ekte og falsk SAE.

Du er ikke den første som har lurt på dette.Her kan du se endel bilder som viser ulike varianter som jeg har hatt.

Virker som det er en lys stripe over den sorte stripen på din fisk. Det skal det ikke være og den sorte stripen skal gå helt gjennom halen. Og det skal ikke vær antydning til gulfarge på finnene.

Er d som er problemet, av den sorte stripen går ikke helt gjennom halefinnen :P og siden den i tillegg har 2 sett barter og lys stripe over svarte stripen, så blir jeg veldig forvirret.

skal se på bildene iallefall!

Edit: Ohye! Falsk Flying Fox! tusen hjertelig takk for hjelpen siste to bildene dine var perfekte kopier av den ene lille søtnosen.

tror du han vil kose seg sammen med resten, eller bør jeg bytte han ut? planen er ca 15stk SAE (av den riktige typen) når de flytter i nytt karr.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap