Hvilken l-malle er dette?

Hei. Har skaffet meg to maller (Forhåpentligvis en hann og en hunn) men jeg er ikke helt sikker på vilken art det er. De er veldig pene/kule! Den største er ca. 6,5 cm fra nesetipp til halerot og den andre er ca. 1 cm kortere.

Jeg har tatt noen forhåpnligvis dugelig bilder av de.
På den minste fikk jeg bare med hodet siden den lå gjemt inne i noen røtter og eikeblader.

På forhånd takk!
Mvh: PK

Det er veldig vanskelige å si hvilken malle det er ut fra bare bilder, et godt utgangspunkt er som oftest å spørre dem som du har kjøpt mallen hos hvilken malle dette er.
Jeg vet nok desverre ikke hvor denne mallen kommer fra Men er det ikke noen arter som ligner som du vet om? Jeg kan prøve å finne likheter i databasen.

Kan være en L134-kan ikke gi noen sikker identifikasjon etter de bildene du la ut.
Peckoltia sp. L-015

Det er ikke den samme som Peckoltia vittata.

E
Ja, det er nok L-015. Men hva mener du med at det ikke er det samme som Peckoltia vittata? I basen finnes det bare en profil, og den er L-015 med latinsk/vitenskapleig navn Peckoltia vittata.

Plussmedlem
Kanskje dette han mener...
Arten säljs ofta i handeln under namnet Peckoltia vittata men identiteten för denna art är mycket osäker och tills dess att detta är klarlagt är det bättre att kalla den för L015.

...og dette.
Ja, ok. Men hva med kjønnsbestemmelse? Jeg har hørt at dette bestemmes fra formen på nesen? er det noen som kan se dette eller som har noen gode sider der jeg kan lese om kjønnsforskjellene?

Mvh: Pk
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap