Blå acara?

Må ha et bedre bilde hvor hele fisken viser.
Hvordan får man dem til å gyte? Har en hann og en hunn.
Det er vanskeligere å IKKE få dem til det...

Det går nok helt av seg selv etterhvert.
Ok jeg kjøpte dem for 5 dager siden.
Som sagt, skulle gjerne sett et bedre bilde av hele fisken. Dette ser IKKE ut som en blå acara. Men den ligner.
For dere som har blå acara, så ser dere nok at denne har en annen hodeform bla.a.
Om ikke kameravinkelen lurer meg da. Så et bedre bilde hadde vært flott.
Inaktiv bruker
tror kameravinkelen lurer oss alle litt nå.. jeg er veldig sikker på at det er blå acara, se på de karakteristiske blå fasongene og de mer markerte stripene på sidene, pluss finnene som er mørkere enn hos gullsøm..
jeg skal ikke være for overbevisende nå, men jeg er VELDIG sikker på at dette er Blå Acara

ps: rett meg om jeg tar feil
dette er vel litt offtopic men går blå acara med oscar? og hvor får man tak i.. har lett hele bergen men finner ikke.. de sier bare eg må prøve der og der i butikkene men går i sirkler:S
Det finnes flere lignende innen denne slekten enn gullsøm og blå acara. Jeg er usikker på om dette er en blå acara.
Men kansje en annen Aequidens art.
Her er to bilder til. Det ene er av hunnen, og det andre er av hannen, tror jeg.
Jepp
blå akara :P men såut som 2 huner :P
Andreas Hammer
dette er vel litt offtopic men går blå acara med oscar? og hvor får man tak i.. har lett hele bergen men finner ikke.. de sier bare eg må prøve der og der i butikkene men går i sirkler:S

Jeg har nå et voksent Blå Acara par sammen med Oscar, det går helt fin, men du må ha plass da...

Blå Acara er IKKE vanskelig å få tak i - spesielt ikke privat, de yngler som fy..
De er nok et par, siden den ene (hannen) har lengre ryggfinne, bukfinne og halefinne. Den er også ca. 2 cm større. De oppfører seg som et par, og de er heller ikke aggressive mot hverandre. De har lagd territoriet sitt bak i akvariet.
Den første er en aequidens pulcher hunn ja.
Nr to kan være en hann, men med rar kroppsform. Den ser ikke helt god ut.
Han var sånn når jeg kjøpte den for 6 dager siden.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap