Hvilke fisk er dette?

Jeg fikk akvarie til jul fra mine foreldre, da fikk jeg også 5 fisk. To av de er skjørtetetra så det var ganske greit, for de visste jeg av fra før.

Men den ene "mallen" og to andre aner jeg ikke hva er.

[External Image]
[External Image]
Jeg tror disse to er samme sort, bare forskjellig farge på finnene. Så att det er han og hun.

[External Image]

Jeg er bare nybegynner på det med akvariefisk enda så.
Men har allerede blitt litt bitt og gått til anskaffelse av enda ett akvarie.

De to øverste er platy, den nederste er corydoras aeneus tror jeg. Du kan lese om dem i fiskebasen.
Forresten, den corydorasen din er en stimfisk. Hvor stor er tanken din? Du burde ha i alle fall 5-7 av den for at den skal trives. Har du ikke plass til det ville jeg ha prøvd å gitt den bort om jeg var deg.
Den skal flyttes over i ett 200L akvarie i morgen med flere slike. Så det skal ikke bli noe problem.
Så fint da. Lykke til, de er så koselige fisk.
De er kjempekoselige! Og jeg ble utrolig glad for akvarie. Det er kjempekoselig å ha når man bor på hybel. Ble rimelig fort hekta og ville ganske tidlig ha flere. Derfor større akvarie. ^^
Samme her. Perfekte kjæledyr for studenter. Fikk også i julegave, av kjæresten. Jeg har mast i et år på å få et dyr, så jeg tror han syns dette var en fin løsning. Det han ikke vet er at han har satt igang et fiskemonster. Jeg vil ha mer. MER!!!!
Jeg merker den der jeg og. Kjæresten min flytter sammen med meg i August. Han er også bitt av fiskebasillen og har ett 300L akvarie selv og er litt mer erfaren en det jeg er. Så vi kommer nok til å ha mange flere med årene tror jeg. Det er jo helt fantastisk.
Vi har også en katt som synes fisker er kjempekult. Hun sitter på avstand å ser på dem fordi hun er litt redd for det som rører seg i vannet, noe som er kjempekjekt så hun ikke begynner å stresse fisken ved å slå med potene på karet.