- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Corydoras hva?
Corydoras hva?
Postet 23.02.10 kl 23:44
Postet 23.02.10 kl 23:50
Endret: 23.02.10 kl 23:52
Postet 23.02.10 kl 23:51
Bildet er uklart og derfor er jeg ikke sikker men...
Nummer to er muligens en Corydoras Agassizii.
Nummer to er muligens en Corydoras Agassizii.
Postet 24.02.10 kl 00:44
Postet 24.02.10 kl 00:49
Jeg stemmer for C. agassizii fremdeles, siden den er så vanlig i handelen, er det størst sjanse for at det er den. Det finnes en hel haug med Corydoras-arter som er til forveksling like i den kategorien der som kalles Schwartzi-gruppen.
Bl.a. finnes Corydoras ambiacus, men siden de er mye sjeldnere er sannsynligheten for at det er den liten.
Bl.a. finnes Corydoras ambiacus, men siden de er mye sjeldnere er sannsynligheten for at det er den liten.
Postet 24.02.10 kl 00:58
Endret: 24.02.10 kl 00:58
Postet 24.02.10 kl 01:00
bare advarer litt mot albinoen. dette er en fisk du fort blir lei av. nå skal jeg ikke si for sikkert at du blir det.
men jeg har lest her flere ganger at folk har syntes det har vært en spennende fisk i starten for så å gi den vekk.
slik følte jeg også og ga mine bort.
er ikke sikkert du får det slik vel å merke!
corydoras generelt er en fin og artig liten fisk!!
men jeg har lest her flere ganger at folk har syntes det har vært en spennende fisk i starten for så å gi den vekk.
slik følte jeg også og ga mine bort.
er ikke sikkert du får det slik vel å merke!
corydoras generelt er en fin og artig liten fisk!!
Postet 24.02.10 kl 06:51
Postet 24.02.10 kl 09:55
Postet 24.02.10 kl 10:35
Postet 24.02.10 kl 10:38
akvafanistbare advarer litt mot albinoen. dette er en fisk du fort blir lei av. nå skal jeg ikke si for sikkert at du blir det. men jeg har lest her flere ganger at folk har syntes det har vært en spennende fisk i starten for så å gi den vekk. slik følte jeg også og ga mine bort. er ikke sikkert du får det slik vel å merke! :) corydoras generelt er en fin og artig liten fisk!!
Må si meg uenig i det du her sier akvafanist. Albino coryene er populære og har selv ei leiksgruppe som til tider yngler helt vanvittig. Når jeg har salgs annonse ute når jeg har salg av yngler, står det sjeldent mer enn et par dager før det er utsolg. Har solgt flere hundre yngler siste par tre årene. Et par grunner til at den er populær er at den er rimelig i innkjøp, yngler/legger egg lett og er et syn i alle kar. Corydoras ruler ;- =)
Postet 24.02.10 kl 12:00