- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Corydoras gold laser cw010
Corydoras gold laser cw010
Jeg kjøpte en gruppe Gold laser ungfisk for ett par mnd siden. For en ukes tid siden var jeg i en dyrebutikk hvor de hadde noen søte coryer jeg ikke kunne motstå. Mannen i butikken sa det var Peru Orange F1.
Glad og fornøyd dro jeg hjem for så å lese litt om nyanskaffelsen. Jeg kom raskt frem til att Orange Peru og gold laser ser ut til å være den samme fisken iflg. fiskebasen.
Det gjør jo ingenting tenkte jeg, bedre med en stor gruppe enn en liten (=18stk til sammen). De går i hvert sitt artskar. Det jeg stusser litt på er fargeforskjellen/ulikhetene. Jeg synes gruppen jeg kjøpte som gold laser har ett klart grønnskjær, de ligner mye mer på mine gønne lasere enn den andre gruppen som jeg kjøpte som Peru Orange f1. Peru Orangene synes jeg går mer i orange/rødtoner.
Er det noen som kan hjelpe meg med å identifisere disse to guppene?
Det første bildet er av de "grønne" gold laserene
De to neste av Orange Peru
Glad og fornøyd dro jeg hjem for så å lese litt om nyanskaffelsen. Jeg kom raskt frem til att Orange Peru og gold laser ser ut til å være den samme fisken iflg. fiskebasen.
Det gjør jo ingenting tenkte jeg, bedre med en stor gruppe enn en liten (=18stk til sammen). De går i hvert sitt artskar. Det jeg stusser litt på er fargeforskjellen/ulikhetene. Jeg synes gruppen jeg kjøpte som gold laser har ett klart grønnskjær, de ligner mye mer på mine gønne lasere enn den andre gruppen som jeg kjøpte som Peru Orange f1. Peru Orangene synes jeg går mer i orange/rødtoner.
Er det noen som kan hjelpe meg med å identifisere disse to guppene?
Det første bildet er av de "grønne" gold laserene
De to neste av Orange Peru
Postet 08.03.10 kl 15:10
Postet 08.03.10 kl 15:14
Postet 08.03.10 kl 15:49
Postet 08.03.10 kl 16:25
loffa[QUOTE=Anne Marie K]Tusen takk Sølvi :), da falt brikkene på plass her!
Ikke ofte en hører at butikkene har disse orange laser, CW023. Derfor er jeg litt nyfiken på hva du måtte betale pr stk for disse? Har selv en gruppe på 7 stk. Flott Cory ;- =)
Hei Loffa!
Da jeg spurte dyrebutikken om "historien" til disse, fortalte de att en mann hadde kjøpt en VF gruppe av disse for ca 150 kr stk i fjor. Denne gruppen fikk yngel som mannen igjen solgte til dyrebutikken. Jeg kjøpte mine (F1) for 79 kr stykket, noe jeg forsto var ganske billig, men jeg vet ikke hva "vanlig" pris er.
Postet 08.03.10 kl 19:00
tør jeg spørre om det var i moss du var? de hadde nemlig disse orange peru der for en stund siden. jeg har de (cw23) selv, men kjente de ikke helt igjen der jeg sto i butikken :p
selv kjøpte jeg mine av ian fuller, 6 stk for 400. tror mine er F1 eller F2.
de er forøvrig lette å få yngel på, mine ser ikke ut til å spise egne egg nevneverdig heller, de får sitte på glasset
selv kjøpte jeg mine av ian fuller, 6 stk for 400. tror mine er F1 eller F2.
de er forøvrig lette å få yngel på, mine ser ikke ut til å spise egne egg nevneverdig heller, de får sitte på glasset
Postet 08.03.10 kl 19:05
Sannetør jeg spørre om det var i moss du var? de hadde nemlig disse orange peru der for en stund siden. jeg har de (cw23) selv, men kjente de ikke helt igjen der jeg sto i butikken :p selv kjøpte jeg mine av ian fuller, 6 stk for 400. tror mine er F1 eller F2. de er forøvrig lette å få yngel på, mine ser ikke ut til å spise egne egg nevneverdig heller, de får sitte på glasset :)
Det stemmer Sanne, jeg kjøpte de hos Dahls i Moss , så bra att de leker lett, jeg har for det meste corydoras ungfisk og venter spent på att noen begynner med eggleging !
Mulig prisen jeg betalte var helt grei, mine er vel ca 4 cm og jeg betalte altså 12 kr mer enn deg.
Postet 08.03.10 kl 19:48
mine var ca 5 mnd gammel, noe mindre enn dine. og dette var jo ikke i butikk, så jeg aner jo ikke hva prisen egentlig ville vært, dette er jo 1.5 år siden. var ikke å få i butikk den gang så vidt jeg vet.
mine begynte å leke da jeg flyttet dem til en 64 liter de fikk for seg selv. har bare 10 yngel på de så langt, men håper på mer da de skal flytte igjen snart :p
mine begynte å leke da jeg flyttet dem til en 64 liter de fikk for seg selv. har bare 10 yngel på de så langt, men håper på mer da de skal flytte igjen snart :p
Postet 08.03.10 kl 19:53
Postet 08.03.10 kl 20:37