Er dette kinesisk algespiser?

Er dette Kinesisk algespiser?

Kjøpte 2 av denne fisken i en en dyrebutikk for ca 1 mnd side og fikk og vite at de ikke blir store. Hun i butikken var usikker om hva slags fisk det var men hun viste bare at det var algespisere og det trengte jeg der og da.
Etter og ha lest i fiskebasen her på AF ser det ut til og være Kinesisk algespisere og de blir jo store. For store til og ha i en 115 liter (ifølge basen er minimum over 300 liter) Har jeg sett feil eller er dette to "små" kinesere?

Bildet jeg har tatt er dårlig for de liker ikke og bli tatt bilde av

Link til fiskebasen
Plussmedlem
Ja, det ser ut som en kinesisk algespiser.

(Nei, det er ikke en SAE, siamesisk algeeter.)
Enig med loomis men du må ta de minstemåla med en klype salt altså.
Står forskjellige "minstemål" i nesten alt av faktabøker som omhandler akvarie og hold av fisk. Når det er sagt er det jo bedre og ha ett større kar, framfor ett sm er for lite.

Uansett.. 115Liter blir smått når fisken begynner og bli stor, det er feil at den ikke blir stor fordi det blir den. Vokser bare veldig sakte.
I tilegg er det jo en stimfisk som trives best når du har en 5-6stk av den gående i samme kar.

mvh Kenneth
det der er kinesisk algespiser
Helt klart en kinesisk algespiser, vær obs på at de har en sterk tendens til å klikke og heller skade/drepe andre fisker enn å spise alger etterhvet, legg til at de er svært vanskelig å fange så har du en heller ukoselig drittfisk - men du kan jo ha flaks...
Takker for svar

Da blir det en tur til en akvarie butikk som kjøper fisk i morgen med dem.

Det stemmer at de klikker i blandt for av og til så fyker de rundt som noen raketter og skremmer de andre fiskene
Jeg har en Kinesisk algespiser i min 180l. og det stemmer at den fyker rundt og skremmer andre fisker, men for all del, hvis du har rett sammensetning av fisker (fisk som ikke blir for stressa) så er det en finfin fisk, veldig flink med alger, fin på fargen, og bringer liv til akvariet, har sett eksemplar på oppimot 10-12cm. men da blir det egentlig mer av det døsige slaget.

Jeg hadde beholdt algespiserene, såfremt du ikke har fisker som MÅ ha ro.
Symbiosemannen
Jeg har e8.p)n Kinesisk algespiser i min 180l. og det stemmer at den fyker rundt og skremmer andre fisker, men for all del, hvis du har rett sammensetning av fisker (fisk som ikke blir for stressa) så er det en finfin fisk, veldig flink med alger, fin på fargen, og bringer liv til akvariet, har sett eksemplar på oppimot 10-12cm. men da blir det egentlig mer av det døsige slaget. Jeg hadde beholdt algespiserene, såfremt du ikke har fisker som MÅ ha ro.

Disse to kineserne skremmer vannet (:P) av de andre fiskene og det ser ut som de blir stresset for de vet ikke hvor di skal gjøre av seg, men nå er problemet løst. Fikk solgt dem til en lokal akvarie butikk ( som egentlig ikke har peiling på akvarie fisk, men det er en annen sak)

Så jeg er fornøyd. Nå er det jo plass til et par andre fisk hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap