Corydoras julii?

Kjøpte nettopp 5 nye Coryer. Mest av medlidenhet. Det sto fem like Coryer i fem forskjellige kar i dyrebutikken. De virket så triste der de sto hver for seg og alene. Så jeg kjøpte likegodt alle fem siden jeg hadde mer enn nok plass slik at de fikk svømme sammen. De ble straks mye mer livlige når de fikk være med de andre. Det sto ingen markering av dem men jeg tror jeg fant i fiskebasen.

Vet og att den ene har litt hakkete finne på toppen, men det var fordi en av de andre fiskene var konstant på den hele tiden i karet den sto i, i butikken.
Det er nok ikke en Corydoras julii, men en Corydoras trilineatus.

Corydoras julii og Corydoras trilineatus er to veldig like arter. Disse er like i fargene men har litt forskjellig mønser. Ofte selges Corydoras trilineatus som Corydoras trilineatus, siden Corydoras julii er en mer sjelden vare. Store levrandører som f.eks Imazo selger konsekvent Corydoras trilineatus som Corydoras julii. Så i 99% i av tilfellene er Corydoras som selges som Corydoras julii engentlig Corydoras trilineatus.

Corydoras trilineatus er en svært utbredt art med varibalt mønster, derfor kan det være veldig vanskelig å skille disse to artene. Corydoras trilineatus har hjernemønsteret, mens Corydoras julii har prikker. Men det som kan gjøre det vanskelig er at Corydoras trilineatus også kan ha prikker, men i 99% av tilfellene er det Corydoras trilineatus.
Tusen takk for svar! Det sto "leopardpansermalle" ett sted der, derfor jeg tenkte det kunne være Julii. Men var ikke helt sikker.
Men de har de ti allefall mye bedre hos meg nå enn i butikken.
Bare for å bekrefte det Magnus skrev, jeg tror også det er C. trilineatus.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap