Forvirrende med ulike navn overalt.

Microgeophagus Ramirezi? Er dette et annet navn på sommerfugl ciklide???

men om jeg da søker med det orginale navnet kommer den ikke opp i fiskebasen. Hvorfor ikke det?
Hvis du prøver med Mikrogeophagus ramirezi får du opp Sommerfuglciklide. Nesten alle fiskearter og typer har navn på latin, ikke alle har "kallenavn". Personlig foretrekker jeg navnene på latin. Jeg kaller aldri mine Apistogramma borellii for "Gul dvergciklide", for eksempel. Det er smak og behag
Microgeophagus Ramirezi er det latinske navnet på sommerfuglciklide ja. De aller fleste fisk har et latinsk og et eller flere populærnavn. Det kommer ikke opp noe ved søk på "sommerfugl ciklide" fordi det heter "sommerfuglciklide"
jeg kopierte latin navnet fra aquamanias salgs side og da fikk jeg 0 treff i fiskebasen. Har prøvd med fler fiske navn derfra nå og jeg får ingen treff... Irriterende siden jeg gjerne vil lese litt om de forskjellige fiskene. Sommerfuglcikliden visste jeg jo hva var (er ikke sånn kjempevanskelig å se hva det er) for de som har sett en glemmer vel aldri de vakre fiskene.
Men det er jo ikke alle fiskene dems som er avbildet og da blir ting litt vanskeligere hvis fiskebasen ikke finner latin navnet som er oppgitt på nettsiden deres...
"Corydoras super Schwartzi" aldri hørt om...
Det er fortsatt endel fisk som mangler i basen, men det er veldig ofte navnet er feilstavet i butikken også. Prøv et google søk på det latinske navnet og se om du får treff der. Hvis du ikke får treff, eller hvis den gir deg forslag som likner veldig så vet du at det var feilstavet
Geijamun
okey sjef :p takk for hjælpa
Aquamanias skriver navnet slik han ser det på salgs-listene fra leverandørene. Og der er det mye rart og feilstavet, det kan jeg love.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap