Spiser den eller vasker den?

Hei!

Nå etter at jeg vasket akvariet har jeg lagt merke til at en av SAE'ene mine eter på hanngullgurami, men kan det hende at den vasker den? Ikke gjort dette før... Den går iallefall mot guramien og begyner å stryke over den med munnen (guramien liker det ikke å prøver å unngå det) Hva skal jeg isåfall gjøre?
ego har det sånn, bare eg har en otto som suger på corydorasane, forstår ikke hva den gjør.
Hei!

Nå er vel ikke Siamesisk algeeter (Crossocheilus siamensis) kjent for å suge seg fast på andre fisk, men Kinesisk algespiser (Gyrinocheilus aymonieri) er langt mere kjent for å kunne suge seg fast på store flate fisk som Diskus, og Gurami som du sier.

Jeg vet ikke om du er 100% sikker på at det er Siamesisk algeeter du har, men vil anbefale deg å sjekke profilen til Kinesisk algespiser for å se om det kanskje kan være den du egentlig har (kan bli feilidentifisert).

Mange som driver med store plantekar og Diskus har ofte Siamesisk algeeter for å ta algene, og jeg har ikke lest noe om at de Siamesisk algeeterene prøver å suge seg fast på Diskusen (nå har jeg heller ikke prøvd å finne noen som er plagt med det)
Jeg vil vell da tørre å påstå at denne Saen`en din har fått smaken på fiskeslim noe den visst nok kan gjøre. Jeg har ikke hatt noe problem med det selv med mine 6 stk men har hørt noen rykter om at dem kan få smaken på annen fisk å da er det vell forsåvidt greit å ta dem ut av karret for dem gir seg visst ikke med det.
snakker ikke av erfaring men anbefalninger av andre akvarister siden jeg også har mine sammen med andre fisk har jeg fått beskjed om å passe litt på siden det da så klart kan ende med døden for den fisken den spiser på. Kan vell forsåvidt ikke se for meg at det er særig deilig å bli spist på i tide å utide heller jeg for min del
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap