Hvilken corydoras

Kan dette være en dårlig utfarget Corydoras venezuelanus ?
Evt. andre forslag ?

Det får bli med et bilde foreløpig ,får bare feilmeldinger når jeg prøver
Er det en av dem som kom fra oss? I så tilfelle er det en dårlig utfarget Venezuelanus, de kan jo være litt ulike i fargeintensiteten.
Nei det ikke av de som kom fra dere Rita,fant disse i en butikk under et annet navn.Men de er så bleke at jeg ikke klarer å inne ut hvilken type det er .
Den har jo Venezuelanus-ungfiskfasongen så det kan jo være en blass utgave av arten.
Hva kjøpte du dem som?
Har bare "lånt" de foreløpig for å se om jeg kunne finne ut hva det er for noen. De blir solgt som C. Eques, men kan ikke se at det kan stemme . I så fall må de endre seg mye i fargen .Kan muligens forsøke å senke ph for å se om det gjør noen forskjell.Nå går de i ganske høy ph.
De har ikke rett kroppsfasong til å være noen C. eques. Jeg syns det ser ut som bleke C. venezuelanus.
Ja det heller jeg til og ,men greit å få medhold i mine antagelser.
Kan ikke se at det kan være en annen type heller ,har bladd meg igjennom en masse bilder av de forskjellige artene.
Klarer liksom ikke slå meg til ro med at dette er C. venezuelanus heller.
Synes de er litt for slanke i forhold til de andre venezuelanusène jeg har.
De har heller ikke denne orange fargen på bakparten av kroppen. Disse skinner mer i grønt metallic på kroppen.
Legger ved noen bilder til i tilfelle det dukker opp et forslag eller to

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Ligner på mine, har noen dårlig bilder av dem, de er litt blasse her, første er uten blits andre med.
Lene, dine fisk er nok fra samme slekta som Sølvi sine Venezuelanus'er
Sølvi, kan du ta et bilde av de ubestemmelige fiskene fra siden?
Jeg syns det ser ut som en spesiell lokasjonsvariant av Corydoras aeneus. Den som er fra Trinidad er ganske spesiell, og mer fargerik enn vanlig C. aeneus, og kan til forveksling ligne C. venezuelanus.

Mye dårlige bilder å finne av den lokasjons-varianten av C. aeneus, og jeg kan ikke linke til CW, men jeg fant noen bilder på PlanetCatfish også.
Du kan se på f.eks. dette bildet av en fisk fra Trinidad-lokasjonen.
Her er enda et bilde av Trinidad-Corydorasen.
Venezuelanusene jeg har kommer fra aquamanias, fra samme gruppe som mona o kjøpte de siste av.
hm, mine venezuelanus er kjøpt i sverige, men den mørke flekken er mye mindre enn på sølvi sine. er nok enig med mona her. eques og venezuelanus er det nok ikke

[External Image]

[External Image]
Rita Revestrek
Lene, dine fisk er nok fra samme slekta som Sølvi sine Venezuelanus'er ;) Sølvi, kan du ta et bilde av de ubestemmelige fiskene fra siden?

Trodde det ene var fra siden jeg ?
Hva tenker du på ,noe spesielt du ser etter ?
mona o
Jeg syns det ser ut som en spesiell lokasjonsvariant av Corydoras aeneus. Den som er fra Trinidad er ganske spesiell, og mer fargerik enn vanlig C. aeneus, og kan til forveksling ligne C. venezuelanus. Mye dårlige bilder å finne av den lokasjons-varianten av C. aeneus, og jeg kan ikke linke til CW, men jeg fant noen bilder på PlanetCatfish også. Du kan se på f.eks. [URLBLOCK1]. Her er enda [URLBLOCK2].

Bildet på siste linken var veldig likt ,spesiellt på den største av de .
Av og til lurer jeg på om det er 2 forskjellige typer for et par av de har mindre flekk på ryggen.
Blir helt frustrert jeg som vanlig når jeg ikke er sikker på hvilken ffisk det er
Det ligger også et bilde av Trinidad på coryforum.dk her .
Det ligner veldig på dine fisk.
Synes og de ligner veldig ,så satser på at det er disse

Veldig kjekkt forresten å se at dere er aktive på dette forumet .
Er innom der daglig, men da jeg har problemer med innloggingen er det skjelden jeg legger fra meg noen ord
Sølvi Gullaksen
Synes og de ligner veldig ,så satser på at det er disse :) Veldig kjekkt forresten å se at dere er aktive på dette forumet . Er innom der daglig, men da jeg har problemer med innloggingen er det skjelden jeg legger fra meg noen ord:(

Syns det virker som et kjekt forum, morsomt med mange coryfrelste på ett og samme sted Du må få fikset innloggingen din da vet du
Har prøvd ørten ganger å få det fikset, men får det ikke til ,bruker evig lang tid hver gang og må logge på hele tiden
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap