Er dette en gibbiceps?

Som emnetittelen sier, er dette en Gibbiceps? Hvor lang tid bruker disse på å oppnå "full størrelse", og vil det i det heletatt forekomme i et 116 liters akvarium? Er det evnetuelt noe marked for å selge en større variant av slike?

På forhånd takk!
Det ser sånn ut ja.

jeg selv fikk tre som var feil merket og dyrebutikken tok dem ikke tilbake etter den passerte 10cm. og det gikk fort/ca 10 uker.
Den vokser fort til den er rundt 15cm. Den ene jeg har igjen nå er 19cm og ca et år. Di to andre døde av trolig finneråte. Altså den var helt finn da jeg plukket den opp men så falt finnene fra hverandre.
Den siste døde i går faktisk. den var 20cm.

Så disse er ikke lett og kvitte seg med igjen.
Den trenger mye større plass en den både du og jeg har.

Dette er en pleco. Som du ser trenger den minst 720 liter, så karet ditt blir nok alt for lite. Kvitt deg med den mens den er liten, da er den lettest å gi bort
pleco som ser sånn ut = gibbiceps.
Vanlig Pleco ser slik ut:

[External Image]

Gibbiceps ser slik ut:

[External Image]

Synes derfor den ligner mest på en vanlig Pleco
Så da er det en pleco jeg har da. Den bør jeg kvitte meg med asap. Irriterende at dyrebutikker ikke informerer om slikt!
DorianGray
Så da er det en pleco jeg har da. Den bør jeg kvitte meg med asap. Irriterende at dyrebutikker ikke informerer om slikt!

normalt...dem er bare ute etter å selge ting :P
Selvsagt. Burde ikke være så naiv. Har lagt den ut på gis bort nå. Kan hentes i Sarpsborg om noen er interesserte
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap