Type malawi?

Hei

Fikk kjøpt meg to fisker i går og da de var noe usikre på hvilken type fisk det var i butikken så tenkte jeg å spørre her.

Jeg syntes at det ligner litt på denne her men litt usikker.

På forhånd takk for all hjelp.

id=1011]http://akvaforum.no/location.cfm?id=1011[/URL]

her er liste over arter fra malawi sjøen. arten du linket til er nok ikke den du har fått da den har større øyne som tilsier at den lever på større dyp, den er også noe "spissere" i ansiktsform.
Har kikket en del her nå og lurer på om jeg fant den.

Denne har ihvertfall de samme gule prikkene
Fisk på bilde 1 og 3 ligner på Tropheops av noe slag. Ser det på "ansikts-profilen". F.eks denne:
Tropheops sp. ´Chilumba´

Fisken på bilde 2: Er det samme fisk? Synes denne har litt annen munn.
Kanskje du har et hel-bilde av den?
Jeg trodde ihvertfall at det var samme type fisk ja men aldri godt å vite.

Her er det ihvertfall noen flere bilder av den lyse.

Jeg kan ikke se hvilken art det er. Ligner kanskje LITT på
Pseudotropheus flavus? Om det ikke er den så kanskje en annen Pseudotropheus...?
Den kan forandre seg litt når den slår seg til ro, etter noen dager. Malawiene er gjerne bleke eller fargeløs når de vil kamuflere seg.

Lignet den andre da? Bla litt i bildene i linken så ser du bilde av en Tropheops-hanne.
Kan det være Cynotilapia afra ? http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1424

Hvis du sjekker på ABC-startsider på billedsøk av denne så ser jeg noen der som kan minne om dine.

Shiramor: Jeg er mer og mer overbevist om at den første du nevnte fra bilde 1 og 3 er Tropheops sp. ´Chilumba´.

ang den andre tror jeg at jeg må vente og se om den farger ut litt mer før det er mulig å se noe.

Sølvi Gullaksen: Den kan ligne litt ja på mønster og form men syntes ryggfinnene var noe kraftigere på den hvis det har noe å si (mulig min er lit spe hehe) men får vente og se om det blir noe mer farge på den.
Er noen år siden jeg holdt på med Malawi nå, men synes de lignet de jeg hadde. Fargene kan jo variere litt alt etter humør osv. men de som er litt mer brune på de første bildene regner jeg med er hunner.
Så da jeg søkte på billedsøk på startsidene fant jeg noen som var ganske så lik på dine. Men noen Malawi-ciklider er jo ganske så vanskelig å se forskjell på ,så jeg skal ikke si at det er disse med sikkerhet .
Håper for din skyld at det kommer noen inn i bilde som kan hjelpe deg litt mer. Vet selv hvor frustrerende det er å ikke vite hva man har
Skal kikke over bildene en gang til jeg og se om jeg finner noen som ligner litt mer.

Fisken har jo bare vert i karet i en dag så den har vel mye å ta til seg før den er forøyd og farger ut litt mer
Og ja det er ikke noe stas å ikke vite hva jeg har i karet heller blir litt vanskelig å legge forholdene til rette da ;(
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap