Hvilken type malle er dette ?

Hei

Har fått endel nye fisk iforbinnelse med at jeg kjøpte et brukt akvarie. Denne mallen vet jeg ikke hva er å hadde vært litt artig å vist
Den er ca 25cm stor.

Mvh Christopher
Ok, ikke noe mer spennede enn det altså ;( hehe, takk for svar.

Nå håper jeg bare på at L144 mallene mine trives og begynner og yngle. ser ut til at de elsker bambusrørene Mallehulene jeg lagde er det litt mindre interesse for.
Fin plecoen
Jeg har bla en common pleco på ca 25 cm, fin malle som oppfører seg fint hos meg. Går sammen med to andre på ca 20 cm. En gold spot pleco og en gibbiceps.
Eneste bakdelen med alle disse er at de blir stooooore.
Jeg vil si at begge plecoene mine vokser ca 3-5 cm i året ca.
Så vokser ikke så veeeeldig fort.
L-144 er forholdsvis lett og få yngel på.
De foretrekker som regel en hule. Men har sett de få yngel i kar uten hule.
Vet ikke hvor mye du vet om de, men hulen(ene) burde ikke være for store. Spesielt åpningen, den burde ikke være større en at l-144`en kan klare og blokkere åpningen med kroppen sin. Altså med sidefinnene da.
Og kanskje 10-15 cm dyp/lang.
Hos meg har det vært den perfekte oppskrifen. Nye egg i hulene mine hver 10-15`ende dag ca. Mamma som har overtatt de for noen månder siden. Sikkert 50 yngler der nå fra forskjellige kull
Såpass med yngel ja. Får ingenting til å yngle i karene mine, forstår det ikke. hehe, prøver å legge til rette for det men...
Hulene mine er dype med små innganger og helt lystette Sjekket endel rundt på nettet før jeg laget de. Så vi får se hva som skjer, tror kanskje de andre ansistrusene mine har noe på gang i det ene røret hannen ligger iallefall å passer på inngangen stort sett hver gang jeg ser inn i karet.
Fin hule det der
Bare de kommer i gang første gangen så har du de på driv som regel.
Jeg sleit også i begynnelsen med og få til til. Men skal si de produserte når de først fant ut av hvordan det skulle gjøres
Hos meg tok de alltid den hulen som ligger mørkest til og den som er umulig og se inn i utenifra :P
Jeg holder på med et projekt med og få L-204 til og yngle nå.
Har ikke fått det til enda.
Har et kar med to stk L204 villtfanget, der skjer det ikke noe enda
Men men.... tålmodighet. (ikke min sterke side) :P
Nå har hverfall hannen funnet seg en hule, gitt den 4 huler og velge mellom, plassert rundt om i akvariet. Og hvilken hule har han valgt? Jo den som jeg ikke kan se om der er egg inni, ligger mest skjult for innsyn.
Bare og vente i spenning
Vilt fanget ja... hehe, slike dyre fisk har ikke jeg testet enda, tror jeg holder meg til en rimligere variant gitt. Har hatt litt uheldige fiskekjøp oppigjennom. Fikk med endel fisk med et akvarie jeg kjøpte, puttet en ryggsvømmer oppi det ene karet... det var ikke lurt den spiste vel opp 15 fisk før jeg la merke til det. hehe, hadde endel fisk i karet. Dette var på 1,5uke....
Hvordan huler har du brukt ?
Ja de kosta litt, men fikk en veldig greit pris på de til og være viltfanget
Jeg var også så smart og kjøpe ryggsvømmer :P ikke smart sammen med små fisk. Så var jeg også så smart og kjøpe en liten søt arowana. På 3-4 mnd var den nesten 30 cm! Sykt og de vokser.

Hehe, tror de fleste har kjøpt fisk som ikke har vært så veldig gjennomtenkte

Legger med en bilde av de hulene jeg har.
Ikke heeeelt like. Mine er lakket eller noe, for de er mørkebrune med litt rufflete overflate. Litt finere og se på for meneskeøyet hvertfall :P
Mulig mine er litt kortere i lengden også
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap