Trenger hjelp til identifikasjon av fisk

Jeg har kjøpt et brukt akvarie med fisk, men selger var ikke sikker på hva slags arter det var, da det var datteren som hadde holdt på med det.

På bilde en er det i tilleg til artene i forgrunnen, en malle nede i venstre hjørne. Går det an å idetifisere denne?
Bilde to har stort sett samme arter som bilde en, men har også en rølig art i bakgrunnen.
Bilde tre har en Sebraciklide i bakgrunnen men arten i front finner jeg ikke ut av

Veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg

Roar
Det er litt vanskelig å se av bilder, men synes du stimfiskene med rødt hode kanskje ser ut som Rødmunntetra eller Falsk rødmunnstetra?

Den "lille mallen" er en type Corydoras - noen andre her inne kan garantert svare på hvilken. Disse bør være flere sammen for å trives.

Det var for øvrig en veldig stor og flott rot i akvariet ditt!

Mulig det er Rødmunntetra, jeg har ikke anelse.
Selger snakket om Ciklider så derfor har jeg ikke sjekket på andre arter.

Takker angående roten. Er fornøyd med den selv :o)
den som har hvit kropp og rødt hode er et tetra art. Den blir kalt rødmunntetra og det latinske navnet er : Hemigrammus bleheri .
den som har solgt deg denne som en ciklide har ikke feiling på fisker.
Rødmunntetra trives ikke om den er under 20 i flokken.
Har hatt disse selv og dem er veldig lette og ha.
men mine tålte dårlig raske vannskifter. Så du burde huske og bruke litt tid på det saken og ha lik temp på vannet.
Flott akvarie forresten.
Takker for tips. Kom gjerne med flere.
Spesiellt når det gjelder fisken på bilde tre..

Når det gjelder fargene på de med rødt hode, så er de gul/grønne og har sebrastripet hale.. Stemmer det fortsatt bra med Rødmunntetra?

Beklager uklare bilder..

Til forsvar for selgeren, så viste han ikke, det var datteren hans som har holdt på med dette.. :o)
Han bare nevnte at det var noen ciklider...
Det stemmer nok at det er nok noen ciklider der, blant annet den stripete som skimtes på bildet med coryen.
Cikliden er zebra ciklide..
Da er altsa fisken på bilde tre en Cory?

Hva med den rødlige i bakgrunnen av bilde to da?
Fisken på bilde tre er en cory ja.
Den rødlige som med god vilje kan skimtes på bilde to ser ut til å være en slags tetra dette også. Her må nok bedre bilde til for å kunne identifisere.
Synes den røde ser ut som en kongotetra og den mallen nede til venstre på første bilde var ikke så lett å se, men det kan være en pleco eller en stor ancistrus.
Den i bakgrunnen på bilde 3 ser ut som en Zebra ciklide.
Tenkte litt på rosentetra når jeg så den rødlige i bakgrunnen der. (ikke zebraen)
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap