Hvilke maller er dette?

Disse bor i en 85 liter. Den største har ikke vokst noe særlig på 1 år, mens den minste har blitt dobbelt så stor på samme tid. Begge er kjøpt på dyrebutikk.

Kanskje dere ser hvilke maller det er, og hvilket kjønn de er?

Hei

Den på bilder 1 og 2 er en
Gibbiceps
L-nr den har er L083, L165, L196
Har denne selv i en 240l, men den trenger egentlig hele 500 Liter`s akvarie
Denne blir rundt en halv meter (50cm)lang.
Lever lett i 20år om ikke lengere.

Og den på bilde 3 er en
Ancistrus sp oppdrettsvariant.
Denne ser du kjønnet på når den er rundt 1 til 1og1/5 år gammel. Hannene får masse buster over snyten. Kan bli 15cm lang.

Da skal gibbicepsen selges tilbake til dyrebutikken den ble kjøpt på, og så kjøper vi heller en til ancistrus sp. Takk!

Noen som vet hva slags malle dette er?

Det skulle vært morsomt å funnet ut hvilken det er og lest litt om de og evt kjøpt noen til så de kan bli flere

Jeg har forresten to stk og så vidt jeg har sett så har den ene utvekst på nesa.
Plussmedlem
Du har også en såkalt oppdrettsvariant av ancistrus.
Den som har utvekster på nesa er en hann.

Flott Har sett den, men synes bare den ikke var helt lik oppdrettsvarianten. Lurer på om jeg har to hanner forøvrig, men det er bare den ene som har litt mer utvekster på nesa. De selger vel sånne i de forskjellige butikkene?
Ja den typen ancistrus får enn takk i på det som er av zoobutikker. den er ganske så vanlig. Jeg har vært så heldig og få til at det voksne parret mitt har fått unger. Så sitter her med et kull på ca 21 yngler som ble født 23 april.

Alle er 270 literen.

Plussmedlem
Det er også veldig mange som selger disse privat (mye billigere enn butikken). Sikkert noen i nærheten av deg som også selger. Sjekk annonser her på AF.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap