Corydoras - sychri, atropersonatus, eller noe helt annet?

Jeg skjønner rett og slett ikke hva det er som lusker rundt i det ene karet mitt, og jeg håper noen av coryfreakene her på forumet kan hjelpe meg!

De ble kjøpt som Corydoras sychri, men jeg har vært litt usikker. De har liksom ikke hatt riktige tegninger, manglet prikker på finnene, vært mer gyldne enn grå og ikke vært langsnutet nok. Det var tilfeldig at jeg leste at Corydoras atropersonatus ligner på Corydoras sychri, og førstnevnte ligner helt klart mest, men jeg er fortsatt usikker på om det er denne.

Legger ved tre bilder, har noen flere hvis det trengs.
De har lengre snuter enn våres Corydoras Atropersontus i alle fall.
Dine er absolutt ikke C. atropersonatus iallefall, for dine har lang snute. Det har ikke Atro'ene.

Det ligger bilder av noe jeg ikke tror er riktig art, dvs C. sychri, på den i basen her. Jeg har ikke meldt fra, for først bør jeg vel ha et forslag til hva det kan være istedet :p Men dine ser mer ut som C. sychri for meg enn hva de eksisterende bildene gjør på arten i basen.

Når det er sagt så selges det mye av Sychri-lignende Corydoras som blir kalt "C. sychri luminose" av eksportørene, uten at det betyr noenting. Det eksisterer ingen art som heter akkurat det, siste ordet er føyd til av eksportørene.

Det kan være C-nummer eller CW nummer, masse å sjekke gjennom, på de bildene som finnes her i basen på C. sychri.
En som ligner på C. sychri er f.eks. denne eller f.eks. C-053... eller C-097.
Mange å velge mellom, som du ser
Fant dette på nettet, men vet ikke om det hjelper deg? :::

Corydoras atropersonatus is similar in colour pattern to C. sychri. C. sychri is a larger fish, has a pointed snout and has more, finer spots.

LOFFA
De ligner helt klart mest på C-097. Er likevel ikke så lett å vite sikkert...

Det du fant Loffa, er ganske likt det som står om C. atropersonatus på Seriously Fish:

Superficially similar in appearance to Corydoras sychri, Corydoras atropersonatus can be distinguished by its shorter, more rounded snout and lesser degree of spotted patterning on the body.
Nå har jeg bestemt meg om å bare la disse coryene være C. sychri. Har snakket med forskjellige folk om disse, og når jeg fikk vite at C-097 muligens er C. sychri ble jeg overbevist. I alle fall frem til noen kan si "nei, de er ikke det fordi...." og "de heter..."
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap