- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hjelp til id av kjønn på apistogramma
Hjelp til id av kjønn på apistogramma
Jeg har 4 stk avkom av en lekstrio jeg hadde tidligere. Disse begynner å få en fin str og lurer på om det er mulig å finne ut av kjønn på dem. Dette er Apistogramma cacatuoides. Vet at hunnene skal bli helt gule, men ingen av disse er helt typisk gule så langt. "Nakkefinnene" er noe høyere på et par av dem i fronten. Kan dette være hanner og de som har liksom rett "manke" er hunner? Legger ved noen bilder og håper noen kan hjelpe. Har ikke leikstrioen lenger så har ikke noe å sammenligne med
Postet 14.08.10 kl 03:27
Bilde 1: Sikker hann.
Bilde 2: Ganske sikker hann bakerst og ganske sikker hunn i front (regner med at hun har en svart stripe foran på brystfinnen og at denne er kortere enn hos herremannen bak)
Bilde 3: Sannsynlig hunn, se etter den svarte stripen foran på brystfinnen som skal være trekant formet.
Hilsen Ola
Bilde 2: Ganske sikker hann bakerst og ganske sikker hunn i front (regner med at hun har en svart stripe foran på brystfinnen og at denne er kortere enn hos herremannen bak)
Bilde 3: Sannsynlig hunn, se etter den svarte stripen foran på brystfinnen som skal være trekant formet.
Hilsen Ola
Postet 14.08.10 kl 09:16
ohrBilde 1: Sikker hann. Bilde 2: Ganske sikker hann bakerst og ganske sikker hunn i front (regner med at hun har en svart stripe foran på brystfinnen og at denne er kortere enn hos herremannen bak) Bilde 3: Sannsynlig hunn, se etter den svarte stripen foran på brystfinnen som skal være trekant formet. Hilsen Ola
Tusen takk Ola
Som sagt er dette egen oppdrett og skal selvfølgelig reg disse i oppdrettskampanjen for klubben i Drammen. Derfor er det greit å vite om det er begge kjønn rep der, så jeg kan holde tilbake et par. Utrolig flotte fisk.
Postet 14.08.10 kl 12:43
Postet 14.08.10 kl 13:02
ohr[QUOTE=LOFFA] Utrolig flotte fisk.
Jeg har ikke plass til coryer på grunn av min apistoholisme, enda.......
Jammen Ola, da må du utvide. Her har jeg begge deler i reolen, aspidoras også. Skal flytte apistoene over i reolen samt hente en trio til som er F1 i løpet av ettermiddagen. Er anbefalt å ikke blande VF og oppdrettsvarianten sammen, så her blir det 2 apistokar ;- =)
Postet 14.08.10 kl 13:28
F1 Kakaduer? Da tror jeg de du har går en usikker skjebne i møte for den naturlige typen kan bli utrolig flotte Loffa.
Og ja jeg håper å utvide "litt" etterhvert, driver fortsatt å prøver ut forskjellige oppsett og eksperimenterer med alt mulig så jeg er sikker på at jeg har alt klart til jeg vinner i lotto.
Og ja jeg håper å utvide "litt" etterhvert, driver fortsatt å prøver ut forskjellige oppsett og eksperimenterer med alt mulig så jeg er sikker på at jeg har alt klart til jeg vinner i lotto.
Postet 14.08.10 kl 22:59
ohrF1 Kakaduer? Da tror jeg de du har går en usikker skjebne i møte for den naturlige typen kan bli utrolig flotte Loffa. Og ja jeg håper å utvide "litt" etterhvert, driver fortsatt å prøver ut forskjellige oppsett og eksperimenterer med alt mulig så jeg er sikker på at jeg har alt klart til jeg vinner i lotto.
Hadde jeg vunnet i lotto, ja da hadde jeg kjøpt en butikk som kun drev med fisk, ikke for salg men for privat bruk og oppdrett. Kanskje salg en dag i uka, hehe. Nok fleip. Har fått hentet disse F1 kakaduene i kveld hos Tom K i Larvik. Disse er noe mindre enn de i oppdretts varianten jeg har her. Så de er ikke så store, men regner med at når de får roet seg ned, funnet seg til rette og funnet ut at matfar ikke er en pøbel.... at de farger ut og jeg får se hvor flotte de egentlig er. De F1 er allerede i reolen i kar nr 2. Oppdrettsvarianten skal inn i kar 1 bare jeg får flyttet tilbake de 2 sverddragerne jeg har der til kar nr 6. Hehe, ikke bare bare når det er mange kar på et lite rom. I tillegg til stue karet har jeg 10 stk på akvarierommet. Jeg har egentlig en 100L, 60L og en 54L jeg kan ordne til at jeg får nye grupper fisk. 100L har noen få aeneus yngel jeg kan flytte, 54L har kakaduene som SKAL flyttes og 60L står tom. 60L er det ikke veldig stor grunnflate på, da dette er en sekskant og etter min mening for høy i forhold til bredden. Men et par evnt en trio av noe kunne kanskje vørt greit i det. Kunne hatt reker i det, men reker fasinerer meg ikke etter å ha prøvd det. Kanskje et ancistrus par? Kunne godt tenke meg en eller to typer til med apistoer, men vil først få litt mer erfaring med de. Det er jo en nydelig fisk
Postet 15.08.10 kl 00:06